BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -
El Grup d'Estudis en Prosdia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha publicat un estudi que demostra que els gestos amb la m que imiten les propietats de durada de les vocals poden ajudar als catalanoparlants a millorar el seu aprenentatge d'una llengua estrangera.
Segons un comunicat d'aquest dijous, l'experiment s'ha centrat en la llengua japonesa (que a diferncia del catal fa distincions fonmiques segons la durada de les vocals) i ha constat d'una fase de familiarització amb un vídeo d'introducció a les vocals, seguit d'una activitat d'identificació i imitació de la longitud de la vocal i una sessió de formació audiovisual.
Els resultats van mostrar que els participants del grup que va incloure gestos manuals a l'hora de reproduir les vocals van obtenir millors resultats en la tasca de pronunciació; com ha afirmat Peng Li, primer autor del treball, aix demostraria que "els gestos de la m que marquen visualment els contrastos de durada voclica faciliten la pronunciació de paraules noves que contenen contrastos".