Publicat 16/04/2020 13:35

Un estudi de la UPF demostra que els gestos manuals faciliten la pronunciació d'una altra llengua

Dos assajos de la sessió. En el panell superior sense emprar gest i en l'inferior amb gest. En la condició gestual l'instructor mostra el gest produt mentre pronuncia la vocal curta, i la instructora mostra el gest i pronuncia la vocal llarga.
UPF

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

El Grup d'Estudis en Prosdia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha publicat un estudi que demostra que els gestos amb la m que imiten les propietats de durada de les vocals poden ajudar als catalanoparlants a millorar el seu aprenentatge d'una llengua estrangera.

Segons un comunicat d'aquest dijous, l'experiment s'ha centrat en la llengua japonesa (que a diferncia del catal fa distincions fonmiques segons la durada de les vocals) i ha constat d'una fase de familiarització amb un vídeo d'introducció a les vocals, seguit d'una activitat d'identificació i imitació de la longitud de la vocal i una sessió de formació audiovisual.

Els resultats van mostrar que els participants del grup que va incloure gestos manuals a l'hora de reproduir les vocals van obtenir millors resultats en la tasca de pronunciació; com ha afirmat Peng Li, primer autor del treball, aix demostraria que "els gestos de la m que marquen visualment els contrastos de durada voclica faciliten la pronunciació de paraules noves que contenen contrastos".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés