Publicat 13/03/2018 12:06

Un estudi demostra el vincle entre ansietat i problemes vasculars amb l'Alzheimer

Sistema de miografia
UAB

CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 13 (EUROPA PRESS)

Investigadors de l'Institut de Neurociencias de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han demostrat que l'ansietat i els problemes vasculars tenen una relació amb la malaltia de l'Alzheimer.

És un treball fet amb ratolins i que per primera vegada ha demostrat aquest vincle, aportant una nova línia d'investigació d'aquesta patologia parant atenció al sistema cardiovascular, en el qual s'ha detectat alteració de canvis vasculars, a nivell d'estructura i de la funció vascular, segons ha informat la UAB aquest dimarts en un comunicat.

L'investigador del Departament de Farmacologia, Toxicologia i Terapèutica, Francesc Jiménez-Altayó, ha assenyalat que la "insuficiència cardiovascular subsegüent pot alterar la distribució del flux sanguini" als diferents òrgans i teixits, entre els quals està inclòs el cervell, que pot agreujar aquest tipus de demència.

El resultat obtingut de l'observació dels animals ha apuntat que "específicament les femelles van mostrar alteracions vasculars més pronunciades que els mascles", un aspecte que suggereix que les dones d'avançada edat i amb aquest malaltia podrien patir una disfunció cardiovascular més gran.

L'encarregada de dirigir la investigació i directora de la Unitat de Psicologia Mèdica, del Departament de Psiquiatria i Medicina Legal de la UAB, Lydia Giménez, ha demanat prudència amb aquests resultats que "proposen l'existència de relacions directes o indirectes entre la conducta i la funció d'artèries perifèriques", que podrien explicar les anomalies del sistema neuroinmunoendocri.

El treball s'ha publicat al 'Journal of Alzheimer's Disease' i Giménez ha determinat que la troballa té "implicacions importants" més enllà del camp d'estudi de l'Alzheimer.

Contingut patrocinat