Actualitzat 05/09/2018 17:03

Espanya, un dels països amb més exposició a disruptors endocrins en peix i marisc

Peix
ARVI - Arxiu

BARCELONA 5 set. (EUROPA PRESS) -

Espanya és un dels països amb més exposició a disruptors endocrins en peix i marisc, segons un estudi de l'Institut Català de Recerca de l'Aigua (Icra) que ha investigat la presència de contaminants en peix i marisc i el seu potencial impacte en la salut humana.

El treball ha analitzat 12 espècies d'elevat consum a Europa: verat, tonyina, bacallà, perca, panga, llenguado, orada, palaia, salmó, musclo, gambes i cranc.

Espanya és el país amb més exposició a aquests contaminants que poden alterar l'equilibri hormonal dels organismes, seguit de Portugal, Itàlia, Irlanda i Bèlgica.

El bisfenol A, metilparabè i el triclosan són els disruptors presents en la gran majoria de les mostres analitzades, encara que amb els resultats obtinguts es descarta un risc potencial per a la salut humana per consum de peix.

La investigació forma part del projecte ECsafeSEAFOOD, i ha comptat amb la participació de 12 grups d'investigació internacionals i set pimes.

Contingut patrocinat