Publicat 06/08/2021 16:16

La España Vaciada critica que s'ampliïn els aeroports de El Prat i Barajas mentre es "deixa enrere" a altres territoris

Archivo - Arxivo - Un home llaura les seves finques amb el tractor a Lugo, Galícia.
Carlos Castro - Europa Press - Archivo

   MADRID, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

   La Coordinadora de la España Vaciada ha denunciat que, amb la decisió d'ampliar l'Aeroport de Barcelona-El Prat, amb una inversió de 1.700 milions d'euros i la de l'Aeroport de Madrid-Barajas, amb 1.600 milions d'euros, "s'aprofundeix en la bretxa territorial de l'Espanya a dues velocitats", ja que es dediquen les inversions "a les comunitats més riques" mentre es "deixa enrere" a altres territoris.

   Per aix, urgeix el Govern espanyol a accelerar les inversions en les infraestructures pendents d'executar a les províncies amb problemes de despoblació.

   Per a les plataformes que componen la España Vaciada i per als habitants d'aquests territoris, l'anunci d'aquestes dues grans inversions, ha suposat "una gran decepció", segons asseguren en un comunicat recollit per Europa Press.

   Així, lamenten que "tan sols han fet falta 15 dies" des de la presa de possessió dels nous ministres per acordar "3.300 milions d'euros" per a aquestes dues infraestructures, mentre que després de més de dos anys de treball des de la Coordinadora, la manifestació de la Revuelta del 31M, i el treball de Teruel Existe, les infraestructures d'aquestes províncies "no avancen d'una forma decidida per aconseguir vertebrar tot el país".

   Per a la Coordinadora, l'ampliació d'aquests dos aeroports és la confirmació que es continua en la línia del "greuge" de destinar les grans inversions en projectes estratgics i de desenvolupament econmic "als de sempre, les comunitats més riques, que ostenten el poder econmic, el desenvolupament i les infraestructures, i que són contínuament beneficiades pels pressupostos generals de l'Estat".

   D'aquesta forma, al seu judici, es fomenta un model de desenvolupament "que s'ha demostrat erroni, que est deixant enrere els habitants de molts altres territoris, relegats a posar-se al servei dels primers".

   A més, han denunciat que solament pensen en els seus territoris "com un recurs a explotar" i han afegit que, malgrat els discursos de bones intencions, les actuacions relatives a infraestructures en aquests territoris pateixen d'una "gran lentitud i poca determinació".

   "Veiem com els nostres projectes s'eternitzen en una llarga lletania de reunions, estudis caducats i terminis interminables, mentre altres propostes avancen a gran velocitat", ha subratllat la Coordinadora.

   Per aix, ha demanat la "implicació decidida" del Govern espanyol "per rescabalar a aquests territoris del deute histric en infraestructures que pateixen per les polítiques desenvolupades des de fa anys per part de l'Estat".

   Entre les seves demandes, insisteixen a destinar recursos a noves autovies ja programades que vertebraran Espanya, com l'A-11 del Duero entre Soria i la frontera portuguesa, l'A-15 Autovia de Navarra, l'A-24 Calataiud-Daroca, l'A-32 Linares- Albacete, l'A- 43 Puertollano-Mrida, l'A-68 Saragossa-Vinars i l'A-81 Badajoz-Espiel-Granada, entre d'altres.

   També requereixen el condicionament de la N-603 Sant Rafael-Segvia o la N-502 entre Talavera de la Reina i Herrera del Duc, i l'execució de variants de població i supressió de travessies per a la N-234 en Navaleno i Sant Leonardo de Yagüe, a Soria, o la N-502 a Crdova i Almadén, o les sollicitades a la província de Terol a la N-211 i N-420.

   D'altra banda, solliciten al Govern espanyol que escometi sense dilació els projectes ferroviaris pendents per vertebrar les zones d'interior, com les noves inversions que es requereixen per a algunes plataformes logístiques (Monforte de Lemos, Zalia, Torrelavega, Muriedas, Montsó, PLHUS-Huesca, Ciudad Real, Albacete, Alcsser de Sant Joan, Talavera de la Reina, Crdova, Linares, Antequera, Mrida, Badajoz, El Bierzo, Benavente, León, Zamora, Salamanca, Miranda d'Ebre, Burgos, Palencia, Aranda de Duero, Soria, Arévalo, vila, Terol i Segvia).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés