BARCELONA 20 juny (EUROPA PRESS) -
Una delegació de la junta directiva de la Taula d'Entitats del Tercer Sector ha demanat en una reunió amb el conseller de Treball, Assumptes Socials i Famílies, Chakir el Homrani, una "acció conjunta i coordinada" per fer front a les urgències socials com l'emergència migratòria i la renda garantida de ciutadania.
La Taula, encapçalada per la seva presidenta, Francina Alsina, ha urgit l'elaboració d'un pla d'actuació que permeti donar resposta a la crisi migratòria a mig i llarg termini, però també en l'augment de recursos econòmics a l'atenció, acompanyament i suports que necessiten les persones migradas, ha informat aquest dimecres en un comunicat.
Les entitats socials també han exposat al conseller la necessitat d'intensificar les accions de sensibilització a la ciutadania sobre la situació dels refugiats.
Sobre la renda garantida de ciutadania, la Taula ha valorat la rapidesa amb la qual El Homrani ha abordat aquesta qüestió després de l'aixecament del 155, però li ha demanat tenir un "paper actiu" en la implementació.
Les entitats socials han reclamat formar part de la planificació, gestió i acompanyament dels plans d'inserció laboral i inclusió de la renda garantida, i volen assessorar, informar i acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat sobre com tramitar i accedir a aquest dret social.
La Taula del Tercer Sector també ha plantejat al conseller altres prioritats com l'acceleració de la nova Llei d'autonomia personal a Catalunya i l'impuls de l'atenció social i sanitària integrada, en el que ha dit que s'ha d'obrir una etapa de reflexió sobre com aplicar-lo.