Publicat 14/11/2014 14:34

Ensenyament veu "un atac" a la qualitat acadèmica en les noves especialitats docents

Edificio Histórico UB
UB

BARCELONA 14 nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat veu "un atac" a la qualitat acadèmica el projecte de Reial decret (RD) d'especialitats docents que prepara el Ministeri d'Educació i que afecta el sistema educatiu i l'universitari.

Ha demanat al Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) que verifiqui la correspondència entre el projecte de RD i el que s'estudia en les universitats catalanes, ha informat aquest divendres el departament en un comunicat.

La nova norma estatal permet que un docent pugui impartir una matèria sense tenir la qualificació professional, necessària en funció de l'especialitat docent que obtingui en el seu destí.

Ensenyament considera que això "no garanteix prou" la idoneïtat del docent per impartir els coneixements del currículum i perjudica la qualitat del sistema educatiu.

A més, ha deplorat que el Ministeri d'Educació traslladi a les comunitats autònomes la responsabilitat de regular el procediment d'assignació de matèries afins al professorat.

Segons la Conselleria, el problema de falta de coneixements s'agreuja més en Batxillerat perquè el nivell d'especialització de les matèries és més elevat.

Per exemple, la norma preveu que un professor qualificat per fer francès pugui impartir també assignatures de Literatura Universal, Llengua Castellana i Literatura.

Ha afegit que la norma dóna l'esquena al Pla Bolonya perquè no permet conèixer en quins continguts disciplinaris té acreditats el titular, el que només es pot fer fent una anàlisi personalitzada del suplement del títol.

Contingut patrocinat