Formarà entre 3.000 i 5.000 professors en didàctica de l'escriptura
BARCELONA, 13 jul. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat reforçarà l'expressió escrita de manera transversal en totes les matèries a partir del pròxim curs en les etapes Infantil, Primària i Secundària del conjunt de centres educatius catalans.
En roda de premsa aquest dilluns, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat el Programa d'Escriptura en l'Educació Infantil, Primària i Secundària 'AraEscric', al costat del secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo.
El nou pla, que entronca amb el d'impuls de la lectura que es va implantar al curs 2011-12, busca "millorar la competència escrita" per augmentar el rendiment acadèmic dels alumnes, i respon als baixos resultats en aquest àmbit obtinguts en les proves de sisè de Primària.
Ensenyament enviarà unes orientacions perquè els centres puguin sistematitzar l'aprenentatge de l'escriptura --correcció de textos i aprenentatge de la grafia, entre d'altres--; posarà en marxa el web 'AraEscric', i impulsarà un cicle de sis sessions sobre didàctica de l'escriptura.
FORMACIÓ A PROFESSORS
Es podran beneficiar entre 3.000 i 5.000 professors catalans --ampliable a 10.000- de tot el territori a partir del segon trimestre del curs 2015-2016: mestres de Parvulari i cicle inicial de Primària; mestres de cicle mitjà i superior de Primària, i professors d'ESO.
"Tots els professors són sempre professors de llengua", ha defensat Rigau, al subratllar que la millora de la competència escrita passa perquè metodològicament estigui vinculada a tots els docents.
Les orientacions inclouen recomanacions --fer més comentaris de text, més dictats, més correccions, i cal·ligrafia- que els centres podran aplicar amb la finalitat que els estudiants redactin amb "adequació, coherència, cohesió, bona presentació", i correcció en el lèxic, l'ortografia i la morfosintaxi.
FAMÍLIES I MÓN LITERARI
El pla també té en compte les famílies: busca que coneguin la metodologia d'aprenentatge de l'escriptura; llegir i posar en valor els escrits dels fills, i aprofitar les situacions familiars per fomentar l'escriptura.
Un altre punt que preveu és potenciar el contacte entre escriptors i alumnes més enllà de les visites que els escriptors ja fan als centres; preveu més coneixements dels autors del seu municipi, de Catalunya i de diferents gèneres.