Publicat 15/02/2015 13:08

Empresa i Benestar acaparen les actuacions del Síndic de Greuges tramitades amb les conselleries

Síndic de Greuges, Rafael Ribó
EUROPA PRESS

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

Les conselleries d'Empresa i Feina i de Benestar Social i Família aglutinen el 43,8% de queixes i actuacions d'ofici del Síndic de Greuges tramitades durant 2014 amb els departaments de la Generalitat, segons recull l'Informe al Parlament de la institució recollit per Europa Press.

El total de queixes i actuacions tramitades amb les conselleries de la Generalitat han estat 6.947, de les quals 3.390 (48,8%) s'estan tramitant; 974 (14%) se soluciona el problema; 1.304 (18,8%) s'accepta la resolució; 244 (3,5%) s'accepta parcialment la resolució; 39 (0,6%) no s'accepta; 963 (13,8%) és una actuació no irregular, i en 33 (0,5%) és una altra forma de finalitzar el procés.

Empresa i Ocupació lidera les queixes i actuacions d'ofici del Síndic tramitades amb la Generalitat, amb 1.602 (23,1% del total) --de les quals 672 es troben en tramitació--, seguida de Benestar i Família, amb 1.433 (20,7%) --498 d'elles en tramitació--.

Després d'aquests dos departaments se situen Ensenyament, amb 899 (12,9%); Interior, amb 862 (12,4%); Salut, amb 850 (12,2%); Territori i Sostenibilitat, amb 436 (6,3%), i Justícia, amb 317 (4,6%).

Les conselleries amb menor queixes i actuacions tramitades són Cultura, amb 184 (2,6%); Governació i Relacions Institucionals, amb 155 (2,2%); Economia i Coneixement, amb 110 (1,6%); Agricultura, amb 76 (1,1%), i presidència, amb 23 (0,3%).

La Generalitat és la principal destinatària de les actuacions del Síndic, i la segueixen les administracions locals, amb 4.170 actuacions, i han estat els ajuntaments, amb 3.695 casos, els que concentren la majoria de les actuacions dirigides al món local.

COMPANYIES DE SERVEIS

El nombre de queixes i actuacions d'ofici tramitades pel Síndic de Greuges amb les companyies prestadores de serveis d'interès general durant 2014 han estat 997, concentrant-se un 57% en les telefòniques.

De les actuacions tramitades, 471 (47,3%) s'han tancat concloent que no hi havia irregularitats, i en 361 (36,2%) s'ha solucionat el problema; en dos casos (0,2%) no s'ha acceptat la resolució.

Després de les companyies telefòniques, se situen les elèctriques, amb 318 queixes i actuacions d'ofici (31,9%); les gasistes, amb 63 (6,3%); les d'aigua, amb 42 (4,2%), i les de transports, amb sis (0,6%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés