Publicat 24/02/2015 19:31

Els universitaris estan cridats a fer vaga contra el 3+2 aquest dimecres i dijous

Manifestación Recortes Educación
IVE/EUROPA PRESS

BARCELONA 24 febr. (EUROPA PRESS) -

El Sindicat d'Estudiants (ES) ha convocat els universitaris de tot Espanya a fer vaga aquest dimecres i dijous en contra del decret que introdueix graus de tres anys i màsters de dos, si bé a Catalunya no hi ha hagut consens amb altres sindicats, que han mantingut la convocatòria unitària només a dijous.

La portaveu nacional del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Mercè Amich, ha deplorat la convocatòria de dimecres perquè el Sindicat d'Estudiants no ha pactat amb els altres actors com sí que ho ha fet la seva organització, per la qual cosa preveu que la major part del seguiment es concentri el dijous.

El SEPC, amb el suport d'altres associacions, ha convocat la vaga i una manifestació a les 12 hores a la plaça Universitat de Barcelona per demanar "posicionaments i compromisos" als rectors i al Govern per garantir la moratòria el 2018 i no aplicar el decret si no s'acompanya de màsters amb preu públic i beques suficients.

En un comunicat, CCOO ha donat suport als dos dies de vaga perquè opina que la nova estructura "incrementarà les desigualtats entre els ciutadans i acabarà per empitjorar la qualitat del sistema educatiu universitari", i Avalot-Joves d'UGT Catalunya ha acollit només la de dijous.

'OKUPACIONS' DE RECTORAT

Amich ha explicat que aquest dimarts s'han produït algunes 'okupacions' per part d'estudiants als rectorats de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la de Barcelona (UB), i de les Illes Balears (UIB) per exigir reunir-se amb els responsables dels centres.

Una trentena d'estudiants de la UB han decidit mantenir l''ocupació' fins dijous perquè no els ha rebut l'equip rector, de manera que preparen una carta per dónar-li amb la finalitat de "forçar" un posicionament respecte al decret, i aprofiten per preparar la vaga.

També s'han produït accions reivindicatives, com xerrades, concentracions i menjars populars, a la Universitat de Girona, la de València, la d'Alacant i a Reus (Tarragona), segons el SEPC.

Contingut patrocinat