BARCELONA, 14 març (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha afirmat aquest divendres que el 10% del fracàs escolar a Catalunya --la taxa de graduats a Secundària és del 85%-- s'explica pels trastorns d'aprenentatge --TDAH i dislèxia, entre d'altres--, i el 20% es deu al propi sistema educatiu.
Ho ha explicat Rigau a la inauguració de les jornades sobre trastorns d'aprenentatge, que han tingut lloc aquest divendres a l'Hospital Sant Joan de Déu, on ha pronunciat la conferència 'Noves resolucions del Departament d'Ensenyament de la Generalitat sobre el TDAH i els Trastorns de l'Aprenentatge'.
Rigau ha dit que és "clau" la prevenció i l'acompanyament de l'alumnat amb dificultats, pel que ha destacat que cal avançar cap a la personalització de l'aprenentatge per conèixer millor l'alumne, i ha recordat que la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) tingui un apartat específic sobre aquests trastorns.
Ensenyament ha elaborat i publicat, al costat d'un equip de l'Hospital de Sant Joan de Déu, uns protocols sobre dislèxia i TDAH per poder donar pautes als docents amb l'objectiu de poder "identificar els símptomes" i col·laborar amb els especialistes per millorar l'èxit escolar.
A les jornades --en les que participen docents, psicòlegs, neuropsicòlegs, logopedes, pediatres, entre d'altres-- s'abordaran les manifestacions d'aquests trastorns a les etapes precoces de l'escolarització; s'actualitzaran els coneixements en el tractament farmacològic i psicològic del TDAH, i es tractaran els problemes d'aprenentatge i la seva intervenció a nens amb danys cerebrals.