Publicat 28/12/2020 13:53CET

Els professors de la UOC celebren l'arribada d'un codi de conducta per a 'influencers'

La seu de la UOC
UOC - Archivo

BARCELONA, 28 des. (EUROPA PRESS) -

Els professors de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) de dret en la publicitat i de màrqueting en línia han celebrat l'arribada d'un codi de conducta sobre l'ús dels 'influencers' en la publicitat, que ha aprovat l'Associació per a l'Autorregulació de la Comunicació Comercial (Autocontrol) i l'Associació Espanyola d'Anunciants (AEA).

En un comunicat aquest dilluns, l'advocat i professor col·laborador de dret publicitari de la UOC, Sergio de Juan-Creix, ha explicat que el codi posa "negre sobre blanc" en aspectes que disseminen altres normes que ja existien.

Per exemple, ha destacat el principi d'"autenticació o identificació publicitària", segons el qual tots els anuncis s'han d'identificar com a tal, perquè si no es consideren publicitat encoberta.

Així mateix, ha remarcat que, "malgrat els temors", el codi no trenca amb el model de treball dels 'influencers', sinó que més aviat dona pautes per saber com han d'actuar els que s'hi adhereixin.

A més, ajuda els 'influencers' que es volen "integrar més en el sistema" i els facilita la tasca de conèixer les normes, recollint elements que es poden trobar en la llei general de la comunicació audiovisual; la llei de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic, i la llei de competència deslleial.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés