Publicat 17/01/2018 14:23

Els X Premis Gaudí tindran una gala reivindicativa

Presentació dels X Premis Gaudí de cinema
EUROPA PRESS

BARCELONA 17 gen. (EUROPA PRESS) -

Els nominats als X Premis Gaudí de l'Acadèmia del Cinema Català han donat aquest dimecres el tret de sortida a la nova edició dels premis, que el 28 de gener en l'Auditori del Fòrum de Barcelona viuran una gala reivindicativa amb molta ironia i que "reflectirà la complexitat de la situació" política.

"Serà una gala en la qual sortirà tot", ha dit en declaracions a Europa Press la presidenta de l'Acadèmia, Isona Passola, que ha aventurat discursos crítics políticament, i un guió que no serà revengista sinó molt emocional i potent.

Ha subratllat que els deu anys dels premis es festejaran al costat del fet de ser un any "políticament molt complicat" amb una gala de guió crític; a més l'habitual representació política quedarà aquest any amb buits notables, ha assenyalat.

Passola ha assegurat que estaran presents la crítica a l'anul·lació de l'impost a les operadores amb finalitats audiovisuals, "que el PP va enviar al Constitucional", i la reclamació a TV3 de l'IVA de subvencions, malgrat la seva qualitat de motor del cinema català, ha lamentat.

La gala també acollirà referències al moviment feminista i a les denúncies d'assetjament sexual registrades pels seus homòlegs a Hollywood, "com a tot al que afecta d'una manera intensa el cinema".

La gala estarà dirigida novament per Lluís Danés, que el passat any "va ser molt reeixida", estarà produïda per El Terrat i es perllongarà durant menys de dues hores, per la seva vocació de fer una producció àgil i atractiva, que acosti el públic al cinema.

FOTO DE FAMILA

L'Acadèmia ha acollit la seva tradicional foto de família amb tots els nominats a les 22 categories, amb el director Agustí Villaronga al capdavant, amb les 16 nominacions a la seva cinta 'Incerta glòria': "Fa molta il·lusió perquè en (les nominacions de) els Goya no vam ser pràcticament, no existíem i em va fer pena", ha dit en declaracions a Europa Press.

"Quan tens més anys i has viscut coses, estan be els relleus i que els premis toquin a persones a les quals no els han tocat", ha celebrat sobre la nominació del seu equip; encara que ha confessat que els discursos li fan la sensació d'enxampar-se els dits diguin el que diguin i no ha pensat en paraules en cas que conquisti algun dels 16 premis.

Amb 14 nominacions i sent la segona favorita de la nit, la directora Carla Simón debutarà en els Premis Gaudí amb "un sentiment que no coneixia", segons ha confessat a Europa Press, sensació que comparteix amb tot l'equip.

Ha assegurat no estar pensant en si conquistarà els 14 premis als quals està nominada, perquè estan sent dies intensos per a ella, de manera que si arriba, ja es posarà nerviosa, i ha agregat: "Amb premis o sense ells estarem contents perquè la pel·lícula és la mateixa".

Isabel Coixet, amb 12 nominacions per 'La librería', ha assegurat que li agrada molt el reconeixement al treball en equip, però no tant el moment de la gala, ja que en aquestes cal aguantar una mica més "el rotllo".

Preguntada sobre les reivindicacions polítiques de la gala, ha dit que cadascú ha de dir el que senti, bé sigui la reivindicació feminista o el que vulgui, encara que al seu parer això pot "desvirtuar" el treball dels cineastes.

Nominat a 11 premis per 'Tierra Firma', Carlos Marquès-Marcet, ha explicat a Europa Press que com que no és la seva primera gal·la l'afronta més relaxat i tranquil, amb menys pressió: "Amb l'equip venim a gaudir i a veure els amics. És una oportunitat".

Contingut patrocinat