Actualitzat 13/11/2023 13:47

Els pantans de les conques internes catalanes registren el seu mínim històric, amb el 18,89%

Archivo - Vista aèria del pantà Darnius-Boadella
Lorena Sopêna - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Els pantans de les conques internes catalanes han arribat al mínim històric de capacitat i se situen en el 18,89%, que són 0,01 punts per sota del mínim de reserves d'aigua mai registrat a Catalunya, que va ser de 18,9% el 16 de novembre del 1989, han apuntat fonts de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) a Europa Press.

Així ho reflecteix l'última actualització aquest dimarts de l'informe de l'estat dels embassaments de l'ACA, consultat per Europa Press, que mostra que el volum actual està per sota del registrat dimarts de la setmana passada, que era del 19,14%.

L'estat actual dels embassaments de les conques internes catalans també és inferior al que hi havia per aquestes mateixes dates el 2022, quan era del 34,25%.

El pantà de Darnius Boadella està al 14,52% de capacitat; el de Sau, al 16,87%; Susqueda, al 18,09%; la Baells, al 24,98%; la Llosa del Cavall, al 19,56%; Sant Ponç, al 26,90%; Foix, al 54,32%; Siurana, al 4,12%, i Riudecanyes, al 3,96%.

L'estat dels embassaments de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) amb una capacitat superior als cinc hectòmetres cúbics se situa en el 34,59%, quan fa un any estaven en un 37,41% de capacitat.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés