Publicat 25/02/2018 10:06

Els Mossos vigilaran el MWC amb drons

Dron
CSAIL/MIT

   BARCELONA, 25 febr. (EUROPA PRESS) -

   Els Mossos d'Esquadra incorporaran per primera vegada drons al dispositiu de seguretat del Mobile World Congress (MWC), que se celebra a Barcelona des d'aquest dilluns a dijous 1 de març, i realitzarà el primer vol en espai aeri controlat el dia de la inauguració.

   Per realitzar aquesta operació, el cos s'ha coordinat amb el gestor de l'espai aeri, Enaire, amb qui ha establert un protocol de coordinació sorgit de diverses reunions entre unitats dels propis Mossos i representants d'Enaire i Aena, ha informat la policia catalana.

   Les aeronaus per control remot permetran obtenir imatges aèries a temps real i enviar-les a l'òrgan de coordinació policial, i podran enlairar-se després d'haver realitzat un estudi aeronàutic de seguretat i d'haver desplegat un protocol intern d'actuació, a més de comptar amb un agent radiofonista encarregat de la comunicació amb la torre de control de l'Aeroport de Barcelona-El Prat i els pilots titulats.

   Els Mossos utilitzen dron en investigacions policials des de 2012, però és la primera vegada que el cos es coordina amb Enaire, després de l'entrada en vigor del Reial decret 1036/2017, que regula l'ús d'aquests dispositius.

   El pla de seguretat del MWC, dirigit pels Mossos, s'ha dissenyat per garantir el normal desenvolupament del congrés mundial de mòbils i maximitzar la seguretat dels assistents i residents en l'entorn on se celebra, i incorpora la Guàrdia Urbana de Barcelona, a la de L'Hospitalet de Llobregat i als cossos i forces de seguretat de l'Estat.

Contingut patrocinat