BARCELONA, 8 març (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra s'han erigit com el cos policial "amb més presncia femenina" d'Espanya, amb un 23% en el seu cas.
Ho ha posat en valor la portaveu del cos, Montserrat Escudé, en una roda de premsa amb motiu del Dia Internacional de la Dona, en la qual ha destacat que les polítiques de feminització del cos de Mossos han suposat també una transformació a nivell organitzatiu.
Ha recordat que el cos s'ha fixat l'objectiu d'asssolir entre el 40 i el 60% de presncia de dones, i ha destacat que entre els comandaments hi ha moltes menys dones, un 13,49%, i ha assenyalat: "Un dels objectius de feminització és revertir aquesta situació en la quota de comandaments per aconseguir una representació més paritria"
Des del 2020, s'han incorporat unes 500 dones als Mossos, amb el qual el cos ha passat de 3.720 mosses llavors a 4.220 actualment.
En la darrera promoció del curs de formació bsica per a policies és en la que hi ha hagut més dones de la histria, 38,5%, i el cos compta amb un 30% de dones en el rang de comissries.