Publicat 28/03/2014 17:09

Els mitjans van dedicar un 15% de la informació a la crisi i el 7% a la relació Catalunya-Espanya

Fèlix Riera(dtor Catalunya Ràdio)Eugeni Sallent(dtor TV3)Brauli Duart (pte CCMA)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 28 març (EUROPA PRESS) -

Els mitjans catalans van dedicar el 2013 la major part de la informació --un 15,1%-- a qüestions relacionades amb la crisi --un total de 142 hores i 30 minuts--, i un 7,1% --67 hores i 23 minuts-- a notícies sobre la relació entre Catalunya i Espanya, entre les quals hi ha, l'anunci de la data i la pregunta de la consulta sobiranista i la Via Catalana.

A la Comissió de Control de l'Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament, el president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha donat compte d'aquestes dades sobre pluralisme informatiu, ha detallat alguns informes i ha repassat l'activitat de l'organisme que presideix.

Loppacher ha precisat que, en tercer lloc, els mitjans han parlat d'informacions polítiques i internacionals, a les quals han dedicat 55 hores i 11 minuts, un total del 5,8% de la informació, i els casos de presumpta corrupció i els seus mecanismes de control han ocupat 54 hores i 18 minuts: el 5% del total.

En relació amb un informe sobre diversitat i igualtat, que ha analitzat 8.500 declaracions, 4.500 entrevistes i 450 personatges d'espais de ficció, ha destacat la menor presència femenina respecte a la masculina, ja que ha representat el 30%.

Sobre l'evolució de la inversió publicitària, ha explicat que ha patit un descens del 50% en cinc anys, el que ha afectat de manera "molt negativa" els prestadors nacionals, i encara més els locals, ja que la caiguda ha estat de fins al 70%, i els ha deixat en una situació molt delicada, ha afegit.

També ha concretat que la publicitat a l'Estat està concentrada entre el 80% i el 90% en dos grans mitjans de comunicació, de manera que "perjudica" la resta d'operadors i també els catalans.

Ha qualificat de ridícula la inversió publicitària als mitjans catalans, ja que és de 8,8 euros per habitant: "Explica en bona part aquesta complicada situació dels mitjans audiovisuals catalans".

DESCENS DEL PRESSUPOST

Loppacher ha destacat que el 2013 s'han centrat en "estabilitzar el CAC", el qual ha patit una reducció del 50% del seu pressupost des del 2010, pel que ha passat d'un pressupost de 10 milions d'euros a 5,2.

Les mesures més importants que s'han portat a terme han estat el trasllat de la seu corporativa del CAC i la reducció del personal de l'organisme, que ha passat de tenir 89 treballadors a 77, mesures que veu "indispensables" per afrontar el nou context econòmic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés