BARCELONA 20 nov. (EUROPA PRESS) -
Els farmacèutics catalans han manifestat que estan "atents" al compromís de calendari de pagaments de Generalitat i Estat, que aquest dimecres té previst abonar 309 milions d'euros en concepte de factures pendents a través del Pla ICO proveïdors.
Així ho han informat el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona (COFB) i la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya (Fefac) en un comunicat emès aquest dimecres, després de la reunió celebrada a porta tancada la nit d'aquest dimarts.
Durant la trobada, els farmacèutics van rebre una carta del Govern que establia un calendari de pagaments, i assenyalava que fins a final d'any només cobraran una factura, previsiblement a final del desembre, tot i que existia el compromís de pagar de manera regular a partir de gener i recuperar els retards durant el pròxim any.
Els apotecaris van rebre amb reserves la notícia, i van instar els dirigents polítics a respectar-los i posar final a una "situació d'il·legalitat" per part de les administracions públiques, contra les que no descarten futures mesures reivindicatives, si no compleixen el seu compromís.
Alhora, els farmacèutics han celebrat que es tracta de la primera vegada en dos anys, que és quan van començar els impagats, que disposen d'aquesta informació i coneixen el mecanisme financer que s'habilitarà per complir amb l'obligació de l'administració de pagar-los en concepte de les receptes de la Seguretat Social.