Actualitzat 28/07/2013 15:55

Els exàmens d'accés de la Guàrdia Urbana es repeteixen "sense cap incidència destacada"

Guardia Urbana de Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA 28 jul. (EUROPA PRESS) -

La repetició dels exàmens de català i cultura de les proves d'accés a 113 places de la Guàrdia Urbana de Barcelona realitzats aquest dissabte s'han desenvolupat "sense cap incidència destacada", segons han informat fonts de l'Ajuntament a Europa Press.

A causa de a les queixes recollides pel consistori el passat 8 de juliol respecte a l'ús d'aparells electrònics i retards al començament i el final de les proves, s'ha reduït el nombre d'examinats per aula gràcies a la incorporació de la facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona (UB), amb la qual es van sumar un total de 109 aules respecte a les 68 de la primera convocatòria.

Alhora, es va decidir que dels 7.344 aspirants inicials, els 5.436 que van complir els requisits fossin convocats per repetir l'examen de cultura --dels quals 348 també van tornar a fer el de català--, tot i que finalment només es van avaluar 4.798, ja que als que van arribar tard a la prova no se'ls va permetre realitzar-la i d'altres no hi van acudir.

El líder del PP a l'Ajuntament, Alberto Fernández Díaz, ha demanat explicacions al consistori a través d'un comunicat per no haver concretat qui van ser els responsables de les irregularitats que van provocar la repetició de l'examen ni el cost que ha tingut aquesta segona convocatòria.

Els populars, tot i que han considerat necessàries les repeticions de les proves de català i cultura en les aules en les quals hi ha hagut incidències, no preveien tornar-les a fer en les que tot va passar amb normalitat ja que "una única prova eficaç hagués estat un estalvi per a l'Ajuntament", han declarat en el mateix comunicat.

Contingut patrocinat