Publicat 29/12/2014 19:28

Els espanyols han vist aquest 2014 sis minuts menys de televisió al dia, amb una mitjana de 238 minuts

Televisión, ver la tele, zapear, tele
EUROPA PRESS

MADRID, 29 des. (EUROPA PRESS) -

Els espanyols han vist aquest 2014 de mitjana un total de 238 minuts per persona i dia (sis minuts menys que l'any anterior), una xifra que a final de l'any podria arribar a 239 minuts, cosa que significaria la tercera o quarta marca històrica (després dels 246 minuts del 2012, 244 minuts del 2013 i 239 minuts del 2011), segons una anàlisi elaborada per Barlovento Comunicació a partir de dades de Kantar Media al 28 de desembre.

Així, els mesos de gener i febrer van ser els de més consum, amb una mitjana de 267 minuts, i les dones i les persones de més de 45 anys són els que més temps han dedicat al mitjà televisiu. L'estudi reflecteix també que la major part del temps es veu televisió de manera individual, una situació que s'estén a gairebé la totalitat de cadenes.

En el conjunt del 2014, el consum televisiu per sistemes de distribució s'ha repartit a través del visionat per TDT (82,4%), per cable (13,8%) i per satèl·lit (4,1%). Per regions, les que més temps dediquen a veure la televisió són Andalusia i Catalunya, i les que menys Múrcia i Castella i Lleó.

En concret, l'últim any, la TDT registra les quotes més elevades de pantalla a Catalunya, mentre que registra el seu mínim al País Basc, per la forta incidència del cable. El satèl·lit troba a les Canàries la seva difusió més gran, mentre que el cable ho fa al País Basc i Astúries.

Les 20 primeres emissions més vistes corresponen a retransmissions esportives, encapçalades per la prèvia del partit del Mundial de Brasil 2014 Espanya-Xile, amb 13,2 milions d'espectadors, i el 67,6% de quota de pantalla.

D'altra banda, l'estudi afegeix que la quota de consum de la televisió de pagament a Espanya ha crescut el 2014, del 17% al 17,4%. A més, el conjunt de temàtiques de pagament fa la mitjana al 2014 el 6,2% de quota de pantalla, fet que suposa una pujada de sis dècimes respecte l'any anterior.

ES RECUPERA INVERSIÓ PUBLICITÀRIA

Aquest estudi també destaca que el 2014 la inversió publicitària es recupera després d'anys de recessió. Aquesta variació suposaria arribar aproximadament als 1.850 o 1.900 milions d'euros en acabar l'any, quan la facturació el 2013 va registrar 1.703 milions, segons apunta Barlovento.

Alhora, apunta la debilitat i interrogants de la televisió pública tant nacional com l'autonòmica, així com el tancament de nou canals després de l'execució de la sentència del Tribunal Suprem. "Per les mateixes raons jurídiques que van portar el tancament a aquests nou canals, podrien sumar-s'hi addicionalment altres vuit, pendents d'una nova resolució del Suprem", apunta l'estudi preliminar.

A més, recorda que Indústria va anunciar fa poc que el Govern espanyol convocarà un concurs públic per a l'adjudicació de noves freqüències de televisió (quatre en Alta Definició --HD-- i una d'estàndard).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés