BARCELONA 31 gen. (EUROPA PRESS) -
Els dos detinguts pels Mossos d'Esquadra aquest dimarts durant la protesta en favor de la investidura del candidat de JxCat, Carles Puigdemont, en la qual diversos manifestants van irrompre al recinte del Parlament violentant el cordó policial han quedat en llibertat amb càrrecs.
Segons han informat a Europa Press fonts policials, els dos detinguts estan pendents ara que els citi un jutge i se'ls atribueix un delicte d'atemptat als agents de l'autoritat.
Un grup de manifestants van irrompre aquest dimarts al parc després de forçar la porta del Parc de la Ciutadella que dona al passeig de Lluís Companys i durant la tarda es van produir diverses càrregues dels Mossos a altres manifestants que volien tornar a entrar un cop es van tancar un altre cop els accessos.
També va haver-hi algunes càrregues a la zona tot just davant el Parlament, quan manifestants van començar a treure les barreres que asseguraven aquest punt.
Per aquests incidents, el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) va atendre 24 agents dels Mossos ferits lleus amb contusions i tres manifestants.
D'aquests tres atesos: un va patir un traumatisme lleu i se li va donar l'alta allà mateix; un altre va tenir una contusió de genoll i va ser traslladat al centre sanitari Pere Camps; i el tercer va patir una fractura de clavícula menys greu, per la qual va anar a l'Hospital del Mar.
A la nit, els Comitès de Defensa de la República (CDR) van decidir acampar davant el Parlament encara que finalment van optar per desconvocar l'acampada "a causa de la brutalitat policial" i després de l'arrest de dues persones.