Publicat 19/06/2019 20:09CET

Els docents espanyols veuen més important millorar l'ensenyament de l'alumnat que augmentar els salaris segons un estudi

La Junta modificar el currículum de Primria, Secundria i Batxillerat per reduir el fracs escolar
JUNTA DE ANDALUCÍA

La formació pedaggica i les prctiques a l'aula són les assignatures pendents dels docents espanyols, segons l'OCDE

MADRID, 19 juny (EUROPA PRESS) -

Els docents d'Espanya consideren més prioritari reduir el nombre d'alumnes de les seves classes, oferir formació contínua d'alta qualitat o donar suport als estudiants amb necessitats educatives especials que augmentar els seus salaris, segons l'Estudi Internacional de l'Ensenyament i l'Aprenentatge (TALIS) de l'OCDE, que ha estat presentat nivell internacional aquest dimecres.

L'estudi, que ha estat confeccionat amb enquestes a uns 260.000 docents i directors de centres d'educació secundria de 48 pasos de l'OCDE, ha comptat amb la participació de 7.407 professors i 396 directors espanyols.

Entre els assumptes que aborda l'estudi estan la formació dels docents, les seves prctiques professionals, el clima escolar o les seves relacions amb la comunitat educativa.

En el conjunt dels pasos que analitza l'informe de l'OCDE, la prioritat principal dels docents és reduir la grandria de les classes, cosa que qualifiquen de gran importncia el 65% dels professors consultats quan se'ls pregunta a qu dedicarien els recursos econmics si poguessin incrementar el pressupost educatiu. Gairebé el mateix percentatge, el 64%, consideren prioritari millorar el salari dels docents.

No obstant aix, a Espanya són molts més els professors que consideren fonamental reduir el nombre d'alumnes per aula, en concret el 85%, mentre que menys de la meitat assenyala com prioritari augmentar els seus sous.

Abans que millorar les seves condicions salarials, els docents espanyols consideren més important oferir formació contínua d'alta qualitat als seus estudiants (el 65% dels enquestats) i donar suport als joves amb necessitats educatives específiques (el 63%).

Les conclusions de l'Estudi Internacional de l'Ensenyament i l'Aprenentatge de l'OCDE dibuixa el perfil del docent espanyol, que té una mitjana de 46 anys, és majoritriament dona, es porta bé amb els estudiants (ho assegura el 96% dels enquestats) i té vocació per l'ensenyament: pel 62%, la docncia va ser la seva primera elecció professional, i el 89% la va triar per "influir en el desenvolupament infantil o contribuir en la societat".

"Aix dona una idea que al professorat espanyol no se li pot atribuir que sigui dins la professió per comoditat personal. Demostra que est motivat i comproms amb la millora i el desenvolupament dels seus estudiants, encara que de vegades se'ls atribueix altres motivacions i comportaments que les dades no avalen", ha reivindicat el secretari d'Estat d'Educació en funcions, Alejandro Tiana, en la presentació de l'informe TALIS aquest dijous a la seu del Ministeri a Madrid.

Per a Tiana, que ha estat acompanyat en la presentació per la responsable del programa d'Educació i Competncies de l'OCDE, l'espanyola Marta Encinas, les conclusions de l'informe, que s'elabora cada cinc anys, ofereix una "radiografia" de la situació del professorat a Espanya que revela "avanos positius" i uns altres "a millorar" com la formació inicial dels professors, el poc personal de suport o el desenvolupament de la professió docent.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés