Demanaran una reunió amb Niubó de cara al gener
BARCELONA, 19 des. (EUROPA PRESS) -
La Plataforma Ciències en Perill, de docents catalans de ciències, que s'ha creat arran dels possibles canvis en el currículum de batxillerat, ha advertit que la fusió de les assignatures de ciències suposa una reducció horària, i demanen a la Conselleria d'Educació i FP de la Generalitat que retiri la proposta.
En unes declaracions aquest dijous a Europa Press, un dels membres del col·lectiu, Marc Martínez, ha advertit que la fusió de Biologia, Ciències Ambientals i Geologia i de Física i Química suposa passar de 12 hores d'aprenentatge a 6 i que, d'aquesta manera, es "fragmenta" el coneixement i es perd qualitat d'aprenentatge.
Ha lamentat com han transcendit aquests dies els possibles canvis en el batxillerat català, i acusa la Conselleria d'Educació d'actuar amb "improvisació en una època en la qual tots els professors estan estressadíssims", ja que ha coincidit amb el tancament del primer trimestre de classes.
Martínez ha explicat que l'objectiu que tenen és portar les seves reivindicacions al debat públic i que els col·legis i societats científiques s'hi adhereixin, i també ha avançat que tenen previst reunir-se amb els sindicats al gener i demanar una trobada amb el departament.
"Cal fer pedagogia. Hi ha hagut molt de rebombori amb la literatura, però això de les ciències jo crec que encara és més fort", ha afegit.
"ITINERARIS FORMATIUS COHERENTS"
En un enfilall de la xarxa social X recollit per Europa Press, la plataforma ha criticat les declaracions de la consellera Esther Niubó d'aquest mateix dijous, en les quals deia que la fusió de matèries es tracta d'un canvi organitzatiu.
Segons la plataforma, aquesta fusió de matèries suposa riscos ja que "fragmentar el coneixement científic en diverses matèries és un perjudici per a l'alumnat i per a la qualitat de l'educació" i creu que distribuir el coneixement científic en matèries optatives --a través d'itineraris-- generarà diferències entre alumnes i centres.
"És fonamental que els coneixements bàsics de ciències formin part del contingut de les matèries de la modalitat de ciències, per assegurar itineraris formatius coherents i amb una base sòlida", afegeixen.