Actualitzat 25/04/2017 09:49

Els detinguts per gihadisme a Barcelona podrien haver atemptat a països europeus

Els vuit arrestats vivien a Catalunya però s'han pogut "moure" per Europa

Operació contra el gihadisme al carrer Viladomat de Barcelona
Europa Press

BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Els Mossos d'Esquadra han detingut vuit persones a Barcelona i diversos municipis de la seva àrea metropolitana en una operació antigihadista desplegada a primera hora d'aquest dimarts, i diversos dels arrestats podrien haver atemptat a països europeus com Bèlgica i França.

Així ho ha explicat en una entrevista a Tv3 recollida per Europa Press el nou Major dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero, que ha dit que no es preveuen més detencions en l'operació, que ha començat a les 4:30 hores.

Trapero ha dit que quatre dels detinguts tenen una "pertinença clara" a l'organització Estat Islàmic i se'ls investiga per la seva presumpta relació amb atemptats ja comesos a més països, encara que ha dit no poder donar més dades pel secret d'actuacions decretat pel jutge.

Ha assenyalat que la investigació "podria" ajudar a resoldre atemptats realitzats a països com Bèlgica i França, i ha recordat que els Mossos d'Esquadra han treballat en col·laboració amb la Policia de Bèlgica.

Els detinguts són d'origen marroquí, d'entre 31 i 39 anys i residents a Catalunya des de fa temps, encara que "s'han pogut moure no només per Bèlgica sinó per més ciutats europees", ha apuntat Trapero.

A més, diversos dels arrestats tenen antecedents, alguns d'ells nombrosos, relacionats amb el crim organitzat, la delinqüència comuna i el tràfic de droga.

S'han fet 12 escorcolls a Barcelona --carrer de Viladomat--, l'Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat --carrer de Dolors Almeda--, Masquefa i Ripollet (Barcelona).

L'OPERACIÓ MÉS IMPORTANT

Segons Trapero, es tracta clarament de l'operació més important realitzada fins ara" pels Mossos d'Esquadra a Catalunya en matèria de gihadisme en qüestió de risc i amenaça.

Trapero ha relatat que la investigació es va iniciar fa vuit mesos gràcies a la trucada d'un ciutadà que va alertar d'un fet que en principi no es relacionava amb el terrorisme i de diverses identificacions dels Mossos d'Esquadra.

Contingut patrocinat