Publicat 15/04/2016 14:44CET

Els ciutadans posen un 6,83 de nota a l'assistència sanitària a Catalunya

Ambulatorio - CAP Manso
EUROPA PRESS

Gairebé sis de cada deu prefereix la sanitat pública en cas de malalties greus

BARCELONA, 15 abr. (EUROPA PRESS) -

Els ciutadans han valorat amb gairebé un notable --un 6,83 sobre 10-- l'assistència sanitària rebuda a Catalunya respecte al 6,82 de l'any anterior, segons el Baròmetre Sanitari de Catalunya, elaborat pel Servei Català de la Salut (CatSalut) i el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) entre l'11 i el 18 de novembre de 2015.

L'enquesta conclou que un 52,3% dels enquestats considera que l'assistència sanitària catalana és molt bona --un 11,8%-- o bona --un 40,5%--, mentre que un 32% la valora com a normal, ha informat aquest divendres la Conselleria de Salut de la Generalitat en un comunicat.

Respecte als serveis sanitaris, el més ben valorat és l'atenció primària, amb un 7,16 sobre 10, seguida de l'atenció hospitalària, amb un 6,9 sobre 10, l'atenció especialitzada --un 6,71--, i les urgències --un 6,01--, i sobre el grau de coneixement del CatSalut, gairebé quatre de cada deu coneix l'organisme.

En relació amb la utilització del servei públic, un 69,1% dels enquestats declara acudir habitualment; un 10,7% realitza un ús habitual del servei privat, i un 20,1% va tant al públic com el privat, "depenent d'aspectes com la gravetat de la malaltia i el temps d'espera".

En cas de malaltia greu, un 57,3% dels enquestats es decantaria per un centre de titularitat pública, mentre que un 2,9% preferiria anar a la privada: "Cal ressaltar que fins i tot entre les persones que disposen d'assegurança mèdica hi ha una proporció més alta dels que quals manifesten que escollirien un centre públic".

ASSEGURANCES PRIVADES

Tres de cada deu --un 29,1%-- afirma tenir contractada una assegurança privada d'assistència sanitària, cosa que contrasta amb la majoria del 70,3% que no disposa de mútua privada.

Més de vuit de cada deu casos afirma que l'últim centre al qual ha acudit era de titularitat pública --un 85,1%--, amb un lleuger descens respecte al baròmetre del 2014, i el 75,8% sosté haver acudit com a pacient a un centre d'atenció primària (CAP).

Els centres sanitaris més utilitzats han estat els ambulatoris --un 75,8%--, els especialistes --un 57,9%--, els serveis d'urgències --45,4%-- i els serveis hospitalaris amb ingrés --19,1%--, i la consulta a l'especialista és el servei que més ha crescut --d'un 46,3% el 2014 a un 57,9% el 2015--.

EL MÉS VALORAT

Els aspectes més valorats pels ciutadans han estat el tracte del personal sanitari amb una nota de 8,21 sobre 10; la confiança i la seguretat que transmet el metge i la proximitat del centre --7,99--, i l'aspecte amb pitjor nota ha estat el temps que es triga a realitzar les proves diagnòstica --amb un 6,01--.

Un 11% considera que l'assistència sanitària ha millorat, un 46,7% opina que es manté igual i un 35,3% manifesta que és pitjor que la de fa un any.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés