L'Hospital Sant Joan de Déu afirma que és un malentès i que el vídeo es farà
BARCELONA, 13 set. (EUROPA PRESS) -
L'agrupació castellera Bordegassos de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) ha lamentat aquest dijous que "algú ha vetat" el color groc de la seva camisa en un anunci de l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, segons un comunicat de la colla.
El casteller de Bordegassos de Vilanova Pere Gassó ha explicat després en declaracions a TV3 que el gerent de l'Hospital Sant Joan de Déu li ha trucat aquest dijous i li ha dit que tot ha estat un "malentès" i que l'anunci es farà.
Fonts de l'Hospital Sant Joan de Déu consultades per Europa Press també han assegurat que es tracta d'un malentès, i que "no és per un motiu polític", ni per part dels responsables de la publicitat i del vídeo, ni de l'hospital.
Es tracta d'un tema de creativitat, que no quedava bé amb el que havien previst per a aquest vídeo i "trencava el grafisme", segons els han explicat des de l'agència de publicitat i la productora del vídeo els han explicat que era un tema de creativitat, ja que trencava el grafisme.
"DISGUST I INCOMPRENSIÓ" DE BORDEGASSOS
L'agrupació ha mostrat en el comunicat la seva "sorpresa, disgust i incomprensió" perquè, a pocs dies de realitzar l'anunci, l'empresa que els va contactar per al vídeo promocional els va comunicar que el color groc de la samarreta era un problema.
Ha recordat que el groc és el color de la lluita contra el càncer infantil i que ho van escollir per a la seva camisa des de la fundació de l'agrupació el 1972, però ha criticat que "aquest color, avui, ha d'ofendre a algú".
"Un 'algú' a qui no li ha d'agradar el groc, o bé que accepta entrar en la paranoia contra el groc", ha destacat l'agrupació.
PARTICIPACIÓ DE MÉS COLLES
L'hospital ha assegurat a Europa Press que "de seguida" han parlat amb la colla i els han proposat que surtin al costat d'altres colles, perquè quedés repartit amb més colors, i encara que s'ha posposat l'enregistrament, que havia de ser aquest dissabte, es farà.
L'hospital planejava aquest vídeo per anunciar que s'havia aconseguit la recaptació de fons per al centre per atendre el càncer infantil que planegen obrir, i que el van encarregar a l'agència de publicitat que ha fet tota la campanya, que els va proposar que el protagonitzés una colla castellera perquè "representen que amb l'esforç de tots s'aconsegueix un objectiu".
L'agència va contractar una productora de vídeo, i van contactar amb colles castelleres per realitzar-ho, després del que van comunicar als de Vilanova que serien ells i, després, es van adonar que "per un tema de color no els anava bé per al tipus de vídeo, i els van demanar si es podien canviar la samarreta", al que els castellers es van negar.