ÒRRIUS (BARCELONA), 28 (EUROPA PRESS)
Els Bombers de la Generalitat han aconseguit estabilitzar l'incendi de vegetació declarat aquest dijous cap a les 14 hores en una nau industrial d'Òrrius (Barcelona), si bé encara hi ha activa una columna "important" pel material combustible restant a la nau, per la qual cosa es manté actiu el confinament de la urbanització.
Així ho ha explicat en unes declaracions a 3Cat recollides per Europa Press el cap d'intervenció del cos, el sotsinspector Josep Manel Escudero, que ha reconegut que ara com ara no sap si el foc s'ha originat a la nau industrial, o primer ha estat de vegetació i posteriorment hi ha saltat.
Escudero ha dit que no s'ha produït cap dany personal ni a cap edificació, i que els 16 treballadors de la indústria han pogut sortir caminant pel seu compte en estat lleu abans de la propagació del foc.
Ha explicat que l'incendi ha obligat a activar fins a 31 dotacions, 27 terrestres i 4 aèries, i ha indicat que ara com ara descarten ruixar aigua sobre el focus actiu a la indústria per evitar la contaminació d'una riera que hi ha a la zona.
Finalment, Escudero ha afirmat que l'estratègia serà monitoritzar la columna davant la previsió que es vagi reduint a mesura que el combustible vagi cremant.