Publicat 01/07/2020 17:15

Els anuncis de begudes ensucrades són un risc per a la salut infantil, segons un estudi

Sugar in food
GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO / PIOTR_MALCZYK - Archivo

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

Els nens espanyols estan exposats a una mitjana de 9.000 campanyes publicitries de televisió per any, i molts d'aquests anuncis tenen com a protagonistes productes de poc o cap valor nutricional com els refrescs i begudes ensucrades, segons un estudi liderat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

La investigació, que ha encapalat la professora de la UOC, Mireia Muntanya, i en la qual també ha participat la investigadora de la Universitat Pompeu Fabra, Mnika Jiménez-Morales, conclou que la publicitat és un dels factors que afavoreix en gran manera l'obesitat infantil, ha informat la UOC en un comunicat aquest dimecres.

L'estudi indica també que "com més insans són els productes, més experincies emocionants prometen els anuncis i menys propietats nutricionals anuncien", i que la inversió publicitria de refrescs i begudes ensucrades a Espanya ha augmentat un 66% en cinc anys, per la qual cosa les investigadores reclamen una regulació més estricta de la publicitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés