Publicat 28/05/2015 11:36

Els ancians fan un ús semblant de les xarxes socials i no els agraden els selfies

WhatsApp se actualiza en Android con Material Design
WHATSAPP

BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -

Les persones grans fan un ús "molt semblant" d'internet i les xarxes socials que la resta d'usuaris, i són el WhatsApp i Facebook les seves preferides i els selfies l'hàbit que menys els agrada, segons els resultats preliminars del projecte 'Gent gran i mitjans de comunicació socials: trencant amb l'e-Marginalitat'.

Segons ha explicat a Europa Press la professora d'Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicacions de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Roser Beneyto, una de les conclusions que es pot extreure de la investigació és que "no hi ha diferències insalvables" entre l'ús que fa aquest col·lectiu i la de la resta d'usuaris.

L'estudi qualitatiu --amb una mostra de 20 persones d'entre 64 i 79 anys que fan servir les xarxes a les quals s'ha seguit durant dos anys-- remarca que les xarxes socials no signifiquen 'per se' una ampliació de les relacions, sinó que els seus usuaris ja tenen una vida social activa fora de la línia, i que el seu ús ho associen a sentir-se jove, estar connectat i ser part de la societat digital.

També revela que els ancians mostren una gran disposició per aprendre l'ús de les xarxes socials, i que aquest s'incrementa quan troben una vinculació afectiva.

Beneyto ha assegurat que fan un ús semblant de les xarxes, però que els "porta més temps" la conversa, i ha remarcat que sobre les persones grans planeja la idea que saben molt poc d'internet, que ha dit que no és certa.

La investigadora ha assegurat que els agrada molt compartir imatges, vídeos i 'memes', i que les xarxes socials que més utilitzen són Facebook i WhatsApp perquè és "on està tot el món".

En WhatsApp comparteixen imatges i creen grups amb familiars i amics, mentre que Facebook els serveix per buscar aspectes més relacionats amb els seus interessos personals.

"RELACIÓ INTERGENERACIONAL"

Ha assegurat que utilitzen els mitjans de comunicació socials amb els seus fills d'una forma més pràctica, mentre que amb els néts comparteixen contingut establint una "relació intergeneracional" i preguntant-los els seus dubtes sobre les xarxes.

Tot i això, l'estudi determina que no els agraden els selfies, ja que mentre sí que comparteixen moltes fotos de família, en canvi hi ha molt poques d'ells mateixos i eviten "ensenyar-se".

Un altre aspecte que els preocupa és la privacitat davant de l'exposició pública que representa l'ús de xarxes socials i hi ha aspectes que no s'atreveixen a compartir, tot i que tot i això és habitual que facin un seguiment no intrusiu del que fa la família.

L'estudi s'ha presentat aquest dijous en un seminari a la seu de la UOC a Barcelona i s'emmarca dins del programa d'investigació RecerCaixa, que impulsa l'Obra Social La Caixa amb la col·laboració de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (Acup).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés