Publicat 04/12/2019 18:40CET

Els alumnes pobres repeteixen tres vegades més que els que tenen més recursos a Catalunya, segons Save the Children

Collegi, classe, aula, infantil, escolar.
JCCM - Archivo

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

El fracs escolar és socialment injust a Catalunya, on l'alumnat pobre repeteix tres vegades més que el que té més recursos, en un rendiment igual en les competncies avaluades per l'informe PISA, segons ha estimat Save the Children.

Tot i aix, la desigualtat a Catalunya és inferior que la de la mitjana estatal, segons la qual l'alumnat pobre repeteix quatre vegades més que el que té més recursos, i s'eleva a sis en comunitats autnomes com Astúries, Aragó i la Comunitat Valenciana, ha explicat l'entitat en un comunicat aquest dimecres.

L'ONG ha analitzat l'informe PISA 2018 des d'una perspectiva de l'equitat educativa, i ha detectat que Catalunya és la quarta regió de l'Estat on es concentra més alumnat desfavorit a les mateixes escoles, situant-se lleugerament per sota de la mitjana de l'OCDE.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés