Els alumnes pobres repeteixen tres vegades més que els que tenen més recursos a Catalunya, segons Save the Children

Publicat 4/12/2019 18:40:31CET
Col·legi, classe, aula, infantil, escolar.
JCCM - Archivo

BARCELONA, 4 des. (EUROPA PRESS) -

El fracàs escolar és socialment injust a Catalunya, on l'alumnat pobre repeteix tres vegades més que el que té més recursos, en un rendiment igual en les competències avaluades per l'informe PISA, segons ha estimat Save the Children.

Tot i això, la desigualtat a Catalunya és inferior que la de la mitjana estatal, segons la qual l'alumnat pobre repeteix quatre vegades més que el que té més recursos, i s'eleva a sis en comunitats autònomes com Astúries, Aragó i la Comunitat Valenciana, ha explicat l'entitat en un comunicat aquest dimecres.

L'ONG ha analitzat l'informe PISA 2018 des d'una perspectiva de l'equitat educativa, i ha detectat que Catalunya és la quarta regió de l'Estat on es concentra més alumnat desfavorit a les mateixes escoles, situant-se lleugerament per sota de la mitjana de l'OCDE.

Contador