Actualitzat 11/07/2024 13:25

Els alumnes catalans milloren en matemàtiques i empitjoren en anglès i català

IES Ramon Llull de Palma, el primer día de clases, con pupitres vacíos para garantizar separación por el COVID-19.
CAIB

BARCELONA, 11 jul. (EUROPA PRESS) -

Els alumnes catalans han millorat els resultats en matemàtiques i castellà però han empitjorat els d'anglès tant a primària com a l'ESO, i a 4t d'ESO els estudiants continuen reduint la mitjana en català, tot i que a 6è de primària han millorat.

Són els resultats de les competències bàsiques de Catalunya del curs 2023-24, presentats aquest dijous en una roda de premsa amb la consellera d'Educació de la Generalitat, Anna Simó; el secretari de Polítiques Educatives, Ignasi Garcia Plata, i la presidenta en funcions del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Núria Martín.

Simó ha destacat que es confirma un avenç en general dels resultats, després del descens acadèmic per la pandèmia, i veu en anglès de l'ESO una "lleu baixada, precedida per un dels millors resultats històrics l'any anterior".

A primària han millorat els resultats de llengua catalana respecte al 2023 (amb un 74,7 respecte a un 72,7) i en castellana (un 73,9 respecte al 72,1 de l'any passat); en anglès els alumnes han empitjorat resultats (un 73,2 respecte a un 77,8) però han millorat en matemàtiques (74,3 respecte a un 73,6) i en medi natural (74,3 respecte al 71,6 del 2023).

A l'ESO ha empitjorat la mitjana de llengua catalana (un 70,7 respecte al 72,3 de l'any passat) però ha millorat en castellana (75,9 respecte a un 71,6); en anglès han baixat (73,1 respecte al 73,9 de l'any passat); però han millorat en competència matemàtica (un 64,9 respecte a un 62,3) i en ciència, tecnologia i enginyeria (un 72,6 respecte a un 68,7).