Publicat 10/04/2015 14:55

Els alumnes catalans d'ESO empitjoren en totes les matèries bàsiques menys en anglès

La consellera de Enseñanza, Irene Rigau
Foto: EUROPA PRESS

Rigau ho atribueix a més alumnes amb dificultats i a l'enduriment dels mètodes de correcció

   BARCELONA, 10 Abr. (EUROPA PRESS) -

La proves de competències bàsiques dels alumnes de quart curs d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) han evidenciat un empitjorament dels coneixements dels alumnes en totes les matèries, excepte en anglès.

   Ho han anunciat aquest divendres la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau; el secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo, i la directora general d'ESO i Batxillerat, Teresa Pijoan, a la llum dels resultats de les proves, realitzades pel 94,8% d'estudiants.

   Els alumnes han passat d'obtenir de mitjana 77,1 punts en català l'any passat a 76,3 aquest any, un descens que també s'ha registrat en llengua castellana --de 76,4 punts a 75,2-- i en matemàtiques --de 69,1 punts a 68,7--.

   Rigau ha atribuït aquest descens a la incorporació de més alumnes amb dificultats a les proves --dislèxia i trastorn de dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH)-- i que s'han endurit els mètodes de correcció, tot i que ha destacat que "és mínim i els nivells segueixen sent molt bons".

   Mateo també ha destacat que la variació a l'últim any "ha estat molt poca, segurament aleatòria, tot i que sí que són menys positius els resultats en Geometria", matèria que han suspès més del 67% d'alumnes.

   Davant d'aquests resultats, Rigau ha anunciat que un acord amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) perquè els professors que ho desitgin puguin reforçar els seus coneixements en Geometria a través de cursos a distància finançats per la Conselleria.

   Els àmbits matemàtics d'espai, forma i mesura són els que registren pitjors resultats amb només 52,2 punts de mitjana, sobretot per la dificultat dels alumnes per raonar combinacions i canvis d'unitats, conèixer el concepte d'escala entre una maqueta i un objecte, i aplicar conceptes de proporcionalitat entre costats àrees.

   En canvi, Rigau ha destacat els bons resultats que els alumnes han obtingut en anglès, amb una nota mitjana de 69,3 punts respecte dels 66,9 de l'any anterior: "Hem millorat sobretot en comprensió oral, imprescindible per treballar i sortir a l'estranger".

MÉS ALUMNES EN EL NIVELL BAIX

   Al marge de les notes mitjanes, Rigau ha concretat la distribució dels alumnes en funció del grau d'assimilació dels coneixements bàsics: s'han incrementat els estudiants amb nivells baixos de català i castellà i s'han reduït els de nivell alt en totes les matèries menys en anglès.

   Els resultats de les proves, realitzades al febrer, constaten que els alumnes de centres de complexitat alta --entorns socioeconòmics desfavorables i elevada presència d'immigració-- tenen menys assumits els coneixements bàsics que els de complexitat alta, especialment les matemàtiques i l'anglès.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés