Education Talks destaca la capacitat de l'art per vincular emoció i coneixement a l'aula

Publicat 29/11/2019 18:55:18CET
Sessió d'Education Talks a la UAO CEU
UAO CEU

BARCELONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -

La plataforma de trobades Education Talks promoguda per la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) ha destacat aquest divendres en una sessió monogràfica la capacitat de l'art per vincular coneixement i emoció a l'aula.

La jornada 'L'art com a llenguatge educatiu a l'aula' ha reflexionat sobre el paper de l'art com a vehicle educatiu i ha conclòs que és una eina "tan imprescindible com eficaç", ha informat la UAO CEU en un comunicat.

"Tan sols serem eficaços si tenim en compte l'afectivitat del nen com a motor del seu procés cognitiu, i això només ho podem fer amb l'art", ha explicat el director del Departament d'Educació i Humanitats de la UAO CEU, Marcin Kazmierczak.

Kazmierczak, que treballa en un projecte per al desenvolupament del valor de la resiliència a l'aula a partir dels personatges literaris, ha explicat que "Hansel i Gretel representen un exemple de com superar el trauma gràcies a la fortalesa del vincle afectiu, que és el pilar de la resiliència".

L'expert ha assegurat que el que té de bo la literatura no només és que permet al menor d'edat aprendre amb claredat allò se li vol transmetre, sinó que també crea una "catarsi" que els mou en la vida real.

En la línia de connectar coneixement i emoció a l'aula, la directora pedagògica del Col·legi CreaNova de Sant Cugat (Barcelona), Olga Arnedo, ha explicat que l'art pot ajudar a comprendre les matemàtiques, perquè aquestes "consisteixen en regularitats", i ha afirmat que la transversalitat és una altra de les virtuts de l'art per educar.

El director de l'Escola Immaculada de Vilassar de Dalt (Barcelona) i especialista en educació artística, Dimas Fábregas, ha animat a aproximar-se a l'art contemporani sense recels: "L'art contemporani ens ajuda a obrir la mirada i ens estimula a fer-nos preguntes".

La música va ser el canal que van triar la directora de l'Escola Catalunya, Carme Guerrero, i el responsable del Departament de Pedagogia de l'Esmuc, Ignasi Gómez, amb el projecte 'Escoles Tàndem', que utilitzen la música per promoure una educació no tan basada en els continguts sinó en les competències.

Contador