Publicat 29/11/2019 18:55

Education Talks destaca la capacitat de l'art per vincular emoció i coneixement a l'aula

Sessió d'Education Talks a la UAO CEU
UAO CEU

BARCELONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -

La plataforma de trobades Education Talks promoguda per la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) ha destacat aquest divendres en una sessió monogrfica la capacitat de l'art per vincular coneixement i emoció a l'aula.

La jornada 'L'art com a llenguatge educatiu a l'aula' ha reflexionat sobre el paper de l'art com a vehicle educatiu i ha concls que és una eina "tan imprescindible com efica", ha informat la UAO CEU en un comunicat.

"Tan sols serem eficaos si tenim en compte l'afectivitat del nen com a motor del seu procés cognitiu, i aix només ho podem fer amb l'art", ha explicat el director del Departament d'Educació i Humanitats de la UAO CEU, Marcin Kazmierczak.

Kazmierczak, que treballa en un projecte per al desenvolupament del valor de la resilincia a l'aula a partir dels personatges literaris, ha explicat que "Hansel i Gretel representen un exemple de com superar el trauma grcies a la fortalesa del vincle afectiu, que és el pilar de la resilincia".

L'expert ha assegurat que el que té de bo la literatura no només és que permet al menor d'edat aprendre amb claredat all se li vol transmetre, sinó que també crea una "catarsi" que els mou en la vida real.

En la línia de connectar coneixement i emoció a l'aula, la directora pedaggica del Collegi CreaNova de Sant Cugat (Barcelona), Olga Arnedo, ha explicat que l'art pot ajudar a comprendre les matemtiques, perqu aquestes "consisteixen en regularitats", i ha afirmat que la transversalitat és una altra de les virtuts de l'art per educar.

El director de l'Escola Immaculada de Vilassar de Dalt (Barcelona) i especialista en educació artística, Dimas Fábregas, ha animat a aproximar-se a l'art contemporani sense recels: "L'art contemporani ens ajuda a obrir la mirada i ens estimula a fer-nos preguntes".

La música va ser el canal que van triar la directora de l'Escola Catalunya, Carme Guerrero, i el responsable del Departament de Pedagogia de l'Esmuc, Ignasi Gómez, amb el projecte 'Escoles Tndem', que utilitzen la música per promoure una educació no tan basada en els continguts sinó en les competncies.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés