Publicat 21/06/2019 17:14

Educació no veu maltractament ni cap motivació ideolgica en la professora de Terrassa denunciada

Edifici de la Conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya a Barcelona.
DAVID ZORRAKINO/EUROPA PRESS - Archivo

Obrir un expedient disciplinari per haver estripat en públic el treball d'una alumna

BARCELONA, 21 juny (EUROPA PRESS) -

Els Serveis Territorials del Valls Occidental de la Conselleria d'Educació de la Generalitat consideren que "no s'ha pogut evidenciar fefaentment maltractament físic" i no es percep cap motivació ideolgica en la docent que va denunciar una família de Terrassa (Barcelona) per una presumpta agressió a una alumna per dibuixar unes banderes d'Espanya.

En un comunicat, el departament ha explicat que el conseller d'Educació, Josep Bargalló, va ordenar una investigació als serveis territorials després de tenir coneixement de la denúncia de la mare d'una alumna de l'escola Font de l'Alba.

La Generalitat ha assegurat que disposa de l'informe de la inspecció d'Educació dels Serveis Territorials, el de la mestra, el de la direcció del centre, el d'urgncies del Consorci Sanitari de Terrassa, la denúncia als Mossos d'Esquadra i una instncia del pare que va presentar a l'oficina gestora de Terrassa de la Conselleria.

Una cop analitzada la documentació, la direcció dels Serveis Territorials d'Educació considera que no s'ha pogut evidenciar fefaentment el maltractament físic i no "percep cap motivació ideolgica" de la docent en la seva actuació.

Ha afirmat que no hi veu cap motivació ideolgica perqu també va rebutjar els símbols i els dibuixos d'altres alumnes, en considerar que no s'ajustaven als criteris de la classe.

FALTA LLEU

Els Serveis Territorials han assegurat que existeixen fets que presumptament va fer la docent, com estripar en públic el treball d'una alumna o deixar-la sola al passadís, que podrien constituir una falta lleu.

Per aix, Educació obrir un expedient disciplinari en el qual es podr aportar més documentació, en cas que sigui necessari o es faciliti.

Com a mesura cautelar, es va establir que la tutora estigués sempre acompanyada per una docent quan dirigís una activitat d'ensenyament-aprenentatge a l'aula.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés