Publicat 07/03/2022 20:42

Eduard Vallory reflexiona en el llibre 'Aprendre' sobre la vida com a experincia d'educació contínua

El filsof Xavier Antich, la professora Iolanda Arboleas, l'analista social Eduard Vallory i la periodista Anna Pérez Pags en la presentació del llibre de Vallory, 'Aprendre' (Columna Edicions).
EUROPA PRESS

Xavier Antich i Iolanda Arboleas defineixen el text com una llió d'anatomia de l'aprenentatge

BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -

L'analista social i especialista en educació Eduard Vallory ha presentat aquest dilluns el seu nou llibre, 'Aprendre' (Columna Edicions), que explica com la vida és un experincia d'educació contínua.

L'ha presentat en una conversa amb el filsof i professor de la Universitat de Girona (UdG) Xavier Antich, la professora de l'Institut de Sils (Girona) Iolanda Arboleas i la periodista Anna Pérez Pags, a la Casa del Llibre de Barcelona.

Vallory ha definit el seu text com "una reflexió sobre la perplexitat del fet de viure" i ha afirmat que aix el va dur a interessar-se per l'educació, i hi explica la seva prpia experincia.

El text reflecteix que la seva experincia escolar va ser dura en la infantesa i que aix li ha pesat, per que l'educació no l'interessa tant arran d'aix com pel fet de la vida en si i el que té d'aprenentatge continu.

També s'ha referit al gran vincle que hi ha entre l'aproximació a l'aprenentatge i la ideologia cultural i política, perqu és necessari ser permeable enlloc de ser impermeable i passar-se la vida convencent els altres que ells estan equivocats.

IOLANDA ARBOLEAS

Iolanda Arboleas ha definit el llibre com "una llió d'anatomia de l'aprenentatge", a través de tot all que ell mateix ha anat aprenent en la seva vida.

Ha destacat que un missatge cabdal del llibre és que tot professor "ha de reflexionar sobre la vida per acompanyar els nens a fer el mateix", i perqu ho facin durant tota la seva vida.

També ha elogiat que l'autor posi a la disposició del lector "tota la seva experincia, bagatge, reflexions" i ho expliqui de manera molt llegible, mentre dóna les grcies al que la vida li ha aportat, explicant com ha anat aprenent.

XAVIER ANTICH

Xavier Antich (també nou president d'mnium Cultural) també ha defensat que aquesta anatomia de l'aprenentatge ha de durar tota la vida, i que aix propugna aquest llibre, per que l'autor ho fa sense pontificar, sinó exposant dubtes.

Ha destacat que el text sigui tan "sincer"; per exemple, reflectint com l'educació infantil de Vallory va ser difícil per a ell, per la qual cosa el punt de partida del seu aprenentatge va ser una experincia fallida, encara que ell és "un exemple reeixit de sortida al fracs".

ANNA PÉREZ PAGS

Anna Pérez Pags ha exemplificat l'nsia d'aprendre de Vallory recordant que el va conixer a les aules de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), on els professors "tremolaven" quan ell anava a exposar alguna cosa.

"Segueix combinant curiositat i acció, teoria i prctica", ha afegit.

ESCOLA NOVA 21

Eduard Vallory ha treballat en els mbits governamental, universitari i d'investigació, i també educatiu, sobre el qual va impulsar l'aliana Escola Nova 21 per un sistema educatiu avanat.

Presideix Catesco (abans Unescocat), treballa contribuint al canvi educatiu en la UPF, i és autor d'articles i també llibres, com 'Educar en la política. Dotze raons per a la participació en la vida pública' (2003), 'L'escoltisme mundial' (2010) i 'World Scouting: Educating for Global Citizenship' (2012).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés