BARCELONA, 16 ago. (EUROPA PRESS) -
El comissari de la Prefectura dels Mossos d'Esquadra, Eduard Sallent, ha assegurat que la investigació no ha aclarit "prou" la relació entre l'imam de Ripoll, Abdelbaki Es-Satty, i el Daesh, però considera que ara com ara queda poc d'on estirar, en les seves paraules.
"El que queda per acreditar és si aquesta és una cèl·lula terrorista inspirada o dirigida directament pel Daesh. És un element que no hem resolt encara. Igual que si hi havia una voluntat d'atemptar a París", ha reflexionat en una entrevista en el diari 'Ara' recollida aquest dimarts per Europa Press.
D'altra banda, ha sostingut que l'entrada al Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO) i la decisió del ministeri d'Interior de fer dels Mossos "la policia ordinària i de referència en un atemptat terrorista haguessin fet molt més senzilla la gestió de l'atemptat".
ACTORS SOLITARIS
Considera que "l'aprenentatge de Ripoll és la identificació d'un nou tipus de cèl·lula formada per quatre famílies, molt tancada i amb unes característiques determinades", i ha explicat que actualment preocupen el que ha denominat com a actors solitaris.
"La forma en la qual creiem més probable que es pugui cometre un atemptat actualment és la d'un actor individual que dugui a terme una acció poc planificada i amb mitjans molt al seu abast", ha apuntat.
ADVERTIMENT FALS
Ha afirmat que "el context en què es va produir l'atemptat introduïa certs elements externs que, si no dificultaven, sí que enrarien l'ambient" i, encara que considera que tots els cossos van estar a l'altura de les circumstàncies, ha afegit que hi ha fets que costen d'entendre, en les seves paraules.
S'ha referit així a una informació apareguda després dels atemptats, que afirmava que els Mossos havien estat advertits amb anterioritat de la possibilitat que es produís un atemptat a la capital catalana mitjançant una nota, l'existència real de la qual ha negat, i ha assegurat que va ser "fabricada amb la voluntat de menysprear la gestió que els Mossos havien fet fins a aquell moment".
"Segurament, de tot el que va passar em sembla l'únic fet que va traspassar els límits del que podia ser la competència saludable entre cossos per obtenir informació o una posició més rellevant en la investigació judicial", ha criticat.
I, en aquest sentit, preguntat per les declaracions del comissari jubilat José Manuel Villarejo en les quals va afirmar que els atemptats a Catalunya van ser un error de càlcul del CNI per donar un "esglai", ha respost que no creu que sigui real.