Publicat 05/04/2018 11:23

Ecologistes en Acció porta a l'Audiència la falta de plans de qualitat de l'aire sobre l'ozó

Contaminació
PIXABAY

BARCELONA 5 abr. (EUROPA PRESS) -

Ecologistes en Acció ha portat a l'Audiència Nacional el Govern central per la falta de plans sobre la qualitat de l'aire sobre l'ozó i la "inactivitat administrativa" del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient.

El recurs, consultat per Europa Press, ha estat presentat després que a finals de l'any passat el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient aprovés un Pla Nacional de Qualitat de l'Aire "per cobrir l'expedient".

Segons l'entitat, va arribar després de "infructuosos esforços" per aconseguir que les 12 comunitats autònomes on s'incompleixen els objectius legals d'ozó elaboressin plans autonòmics per combatre aquest contaminant, i totes elles van remetre al Ministeri per a l'adopció.

La llei estatal de qualitat de l'aire i de protecció de l'atmosfera obliga que les comunitats elaborin aquests plans de millora, però després de més de tres anys des de l'entrada en vigor dels valors objectius per a la protecció de la salut i de la vegetació cap comunitat afectada ha elaborat un pla.

Cap de les 12 comunitats afectades, que són Andalusia, l'Aragó, les Illes Balears, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, la Comunitat Valenciana, Extremadura, Madrid, Múrcia, Navarra i el País Basc, ha elaborat el preceptiu pla d'ozó troposfèric, segons l'entitat.

Totes elles traslladen la responsabilitat al Govern central a través de la creació d'un pla nacional d'ozó, que tampoc no ha arribat a elaborar-se, ha lamentat l'organització, que ho ha considerat una "greu negligència".

Contingut patrocinat