Publicat 22/01/2014 14:32

El dramaturg Roland Schimmelpfennig reverteix les convencions teatrals al teatre Akadèmia

Un fragmento de 'El Drac d'or'
TEATRE AKADÈMIA

BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

El Teatre Akadèmia de Barcelona programa aquest dimecres i fins al 16 de febrer l'espectacle 'El drac d'or', de l'autor contemporani Roland Schimmelpfennig, una crítica als mals de la societat globalitzada, sobretot la immigració, amb una transgressió teatral: els homes són interpretats per dones i els ancians, per joves.

Segons ha explicat Schimmelpfennig en roda de premsa, el canvi de papers és una eina "meravellosa i molt antiga", que ofereix als espectadors la possibilitat de convertir-se en l'element oposat convidant-los a entrar més en el paper, com un repte, com una invitació a llegir les històries de la immigració.

"És tornar a explicar el que ja coneixem però de manera naïf, i que l'espectador escolti la història d'una forma diferent a la que ja coneix", ha explicat l'autor en defensa de la necessària mutació dels personatges.

Inicialment, aquesta obra va ser un encàrrec d'un teatre de Suècia, que el va rebutjar, després de la qual cosa l'autor va decidir portar-la a escena ell mateix el 2009 al Burgtheater de Viena, recollint un èxit internacional que ha portat l'espectacle a 40 països.

La història se situa a la cuina d'un restaurant asiàtic de menjar ràpid, on es desenvolupen diverses situacions entorn d'un dels treballadors, que té un enorme mal de queixal i s'enfronta a problemes arrelats actualment a la societat.

DIFÍCIL POSADA EN ESCENA

El director, Moisès Maicas, ha explicat que es tracta d'una peça de rellotgeria que s'acosta a la perfecció: "Al principi no tenia gaire clar que els actors joves fessin de grans", ha explicat Maicas, que va sentir una gran curiositat teatral cap a aquesta obra, feta des d'un coneixement profund del món del teatre, ha dit.

Per ell, va ser fascinant anar descobrint la força de la peça, com també la "maquinària escènica tan ben construïda" que hi havia darrere de l'obra, i que dóna com a resultat una enorme joguina teatral que va entusiasmar tota la companyia, que progressivament va anar pujant de temperatura.

Els actors han coincidit a assenyalar l'estupefacció inicial davant de la complexitat del text, cosa que després va donar pas a la satisfacció de tirar-la endavant, amb 48 escenes --algunes de les quals molt breus-- i cinc trames diferents que acaben confluint.

Es tracta d'una producció del Teatre Invisible --en residència a l'Akadèmia i dirigida per Maicas--, aquesta peça està encarnada per Mingo Ràfols, Clara del Ruste, Òscar Molina, Bàrbara Roig i Oriol Casas, en una col·laboració amb el Goethe Institute.

Roland Schimmelpfennig ha viatjat a Barcelona per assistir a la presentació de l'espectacle --aquest dimecres protagonitzarà un col·loqui després de la seva estrena-- i per impartir un seminari avançat de dramatúrgia a la Sala Beckett titulat 'El canvi'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés