BARCELONA 6 juny (EUROPA PRESS) -
La regidora de Ciutat Vella de l'Ajuntament de Barcelona, Gala Pin, ha informat que aquest dimecres s'han produït cinc entrades a cinc pisos de distribució, consum i venda de droga al barri de la Barceloneta (dues) i al Raval (tres), que han finalitzat amb dues detencions per part de la Guàrdia Urbana en els habitatges de distribució d'estupefaents de la Barceloneta.
Pin ha explicat, en declaracions als mitjans, que des de principis d'any s'han realitzat un total de 37 detencions per venda i distribució de drogues, i que amb les dues intervencions en els pisos de la Barceloneta sumen 83 des de l'estiu del 2017, però "quedarà per veure si hi ha més segons avanci la investigació" dels tres pisos al carrer Sant Climent en el Raval.
Des de l'aplicació del pla de xoc implementat aquest març, s'han registrat un total de 2.576 identificacions --tenint en compte casos relacionats amb venda i distribució de drogues i d'altres tipologies--, 225 persones han resultat investigades i d'aquestes, 34 han estat detingudes.
La regidora ha dit que en els últims mesos s'han intensificat les intervencions per part de Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana a la zona de platja i oci nocturn en matèria de control de pisos de distribució de droga, resultat de l'aplicació del pla de xoc del districte.
Així mateix, ha assegurat que s'ha reforçat la presència d'efectius, tant d'investigació com uniformats, i que a l'estiu es veurà la incidència d'aquesta iniciativa, i ha afegit que el Govern municipal treballa per fer macro operacions sobre casos relacionats amb el tràfic de drogues perquè el seu objectiu és "conèixer les xarxes que fan que arribi la droga a Ciutat Vella, especialment al Raval".
L'AJUNTAMENT I ELS PROPIETARIS
Pin ha assegurat que un dels elements que faciliten aquesta problemàtica en el Raval és que hi hagi un ampli parc d'habitatge buit, ha exigit als propietaris que es corresponsabilitzin d'això i "es facin càrrec de les seves propietats", i ha posat de manifest que existeix una situació d'emergència habitacional al barri.
Davant això, Pin ha afegit que el consistori busca assegurar que quan un pis és desallotjat no es torni a ocupar, però que de vegades necessita el permís de la propietat per intervenir, i ha afirmat que l'Ajuntament compta amb un equip destinat a detectar pisos buits en el Raval i el Gòtic --"susceptibles de convertir-se en narcopisos"-- que actua i manté relació amb els propietaris per anticipar ocupacions.