Actualitzat 22/03/2018 16:37

Dos de cada tres alumnes catalans de 4t d'ESO tenen un nivell d'anglès B1 o superior

El pte.Del Consell Superior d'Avaluació de Catalunya, Joan Mateo
EUROPA PRESS

El Consell Superior d'Avaluació recomana situar en el 75% l'objectiu en quatre anys

BARCELONA, 22 març (EUROPA PRESS) -

Dos de cada tres alumnes catalans de quart d'ESO, un 65,9%, tenen un coneixement d'anglès de nivell B1 o superior, segons una prova externa Aptis realitzada pel British Council al novembre de l'any passat a 1.416 escolars de 51 centres --els mateixos que van realitzar les proves PISA de 2015--.

En roda de premsa, el president del Consell Superior d'Avaluació de Catalunya --que va encarregar la prova--, Joan Mateo, ha destacat que aquest resultat supera en 15 punts l'objectiu que s'havia fixat la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat per 2018 i el de la Unió Europea per 2020, que situa en el 50% de joves de 15 anys siguin capaços de mantenir una conversa simple, que comptin amb el B1 en Marc Europeu Común de Referència.

Segons els resultats d'aquesta prova externa en 51 centres --29 públics i 22 privats--, que incloïa comprensió oral, comprensió escrita, expressió escrita i expressió oral, el 7,5% dels alumnes que van realitzar la prova té un nivell A0 o A1, un 24,7% posseeix l'A2, un 36% el B1 i el 29,9% el B2 o C.

Aquests resultats, ha dit Mateo, són similars als obtinguts en les proves de quart d'ESO de 2018 --realitzades a Catalunya fa un mes-- que ha qualificat de "més exigent" que la del British Council, en les quals un 13,7% va obtenir un nivell A0 o A1, un 19,8% un A2, un 39,7% un B1 i un 26,8% un B2 o C -la suma de B1 o més és del 66,5%--.

Un 62,1% dels alumnes que han realitzat la prova Aptis del British Council realitza activitats extraescolars en anglès, i d'aquests més de la meitat reben classes en una acadèmia d'idiomes i un 41,8% classes amb un professor particular, i el major contacte amb la llengua anglesa és a través de la música.

Mateo ha destacat que més de la meitat dels alumnes van començar a aprendre anglès abans dels sis anys, i que gairebé la meitat (48,3%) cursa assignatures no lingüístiques en anglès, evidenciant canvis de tendència.

REVISIÓ D'OBJECTIUS

Davant aquests resultats "positius" en la competència d'anglès, el president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu ha proposat revisar els objectius de coneixement i elevar per a la propera legislatura al 75% el percentatge d'alumnes que en acabar l'ESO tingui un nivell B1 o superior en anglès.

"És un objectiu realista", ha dit Mateo, qui ha dit que és a l'apartat de l''speaking' i el 'writing' on queda més camí a recórrer, i ha recordat que les universitats catalanes exigiran el B2 a l'hora de finalitzar el grau.

El president del Consell Superior d'Avaluació també ha dit que volen ajustar les proves de cuarto d'ESO per introduir l'expressió oral ('speaking') i ja s'ha començat a crear una comissió per a això: "Estaria encantat de fer-ho el curs que ve", ha dit, però ha advertit de la dificultat del component logístic i la correcció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés