Actualitzat 25/11/2014 15:43

Dolores Redondo culmina la seva Trilogia del Baztan amb una novel·la de "transgressió"

La escritora Dolores Redondo
Foto: ONDIKOL

"Es pot avançar sense ser una 'superwoman'. No cal fer-ho tot bé"

ELIZONDO (NAVARRA), 25 Nov. (EUROPA PRESS)

L'autora donostiarra Dolores Redondo ha culminat la Trilogia del Baztán amb la novel·la de "transgressió" 'Ofrena a la tempesta' (Destino/Columna), una obra en la qual es resolen totes les incògnites generades al voltant de la inspectora en cap Amaia Salazar, i que surt a la venda aquest dimarts.

    En una entrevista d'Europa Press, l'autora ha avançat que Amaia resoldrà tot el que havia quedat obert a 'El guardià invisible' i 'El llegat dels ossos', de manera que lector "es trobarà amb una novel·la trepidant".

    En aquesta entrega --després de 32 reedicions, més de 30.000 lectors i un incipient pelegrinatge a la vall del Baztan--, el joc decisiu d'una nena a Elizondo aixeca les sospites de la policia en presentar el nadó unes marques rogenques a la cara que indiquen que hi ha hagut pressió, una cosa que l'àvia de la nena atribueix al dimoni --de la mitologia popular-- que immobilitza els dorments, Inguma.

    Amb una constant influència cinematogràfica, el fil conductor d'aquest tercer lliurament és, precisament, la transgressió de la fe de l'ésser humà: "No crec que Amaia sigui diferent de les anteriors novel·les, només que ha de ser transgressora i prendre una decisió", ha defensat.

    Sobre el sacrifici infanticida, Redondo ha confessat que li resulta "molt dolorós" escriure sobre aquest assumpte, ja que li resulta incomprensible i injustificable aquest tipus de violència.

    L'element màgic adquireix en aquest lliurament el seu màxim exponent amb tota la força del mal, constituint així una herència d'històries de bruixes i llegendes escoltada per Redondo durant la seva infantesa.

    Segons ha dit, ella era conscient que aquestes històries despertarien l'interès a escala local, però no a escala internacional: "He vist elements que es repeteixen en altres cultures; per exemple, a Noruega veuen completament normals les forces mitològiques".

L'ORIGEN: UN FET REAL

     Redondo, que va començar a escriure la primera part quan ja tenia en ment la trilogia completa, ha esperat fins a enllumenar l'obra íntegra per revelar que tota la història va començar quan, el 2011, va llegir una notícia sobre l'assassinat d'una nena a mans d'una secta a Navarra.

    És un succés de la crònica negra que es troba sota secret de sumari i hi estan implicades personalitats de tota la geografia espanyola: "A vegades fa la sensació que és gent inculta, fluixa, crèdula, però resulta que és gent integrada a la societat".

   Sobre la protagonista, ha alertat que és la barreja de moltes dones que coneix i que té com a tret principal que mai està segura del tot, de manera que elegeix amb l'esperança d'encertar: "Es pot avançar sense ser una 'superwoman'; no cal fer-ho tot bé, simplement seguir avançant".

   Respecte a la seva semblança amb la protagonista de la novel·la, Redondo ha assegurat: "L'únic en comú amb ella és que jo he estat enfortida a la força i sóc fràgil per això mateix".

PROJECTE CINEMATOGRÀFIC

   Tal com han comunicat fa poc les productores Atresmedia i Nadcon, portaran a la gran pantalla aquesta novel·la, un projecte que en pocs dies es concretarà en roda de premsa amb l'anunci del director, el guionista, les localitzacions i el càsting: "El productor ha estat visitant els llocs; m'ha dit que es rodaria aquí, que té moltíssima importància aquí el paisatge", ha comentat.

    No obstant això, aquest no serà l'únic projecte que l'autora anunciï pròximament, ja que, tot i que de moment no preveu escriure una altra trilogia, ja té escrita una nova novel·la negra --en una entrega i feta abans de la trilogia--: "Toca moltes coses que m'interessen".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés