Actualitzat 12/06/2018 10:34

Delgado adverteix que Itàlia pot incórrer en responsabilitats penals internacionals

Dolores Delgado
Europa Press - Arxiu

MADRID 12 juny (EUROPA PRESS) -

La Ministra de Justícia, Dolores Delgado, ha advertit que Itàlia pot incórrer en responsabilitats internacionals per negar-se a permetre el desembarcament de l'Aquarius en un port italià.

"La situació d'aquestes 629 persones en una embarcació al límit és una situació crítica i tenim assumit tots els estats que hem subscrit tractats internacionals que no és una qüestió de generositat, sinó de responsabilitat internacional", ha explicat la titular de Justícia en declaracions a Cadena Ser recollides per Europa Press.

Delgado ha admès que la situació europea "és complicada" i la solució a la crisi migratòria ha de venir de tots els estats, "dels que són frontera i dels que no". En aquest sentit ha insistit que el desembarcament de l'Aquarius és una "qüestió d'humanitat però també de complir amb els convenis i tractats dels quals tots els estats són part".

Dolores Delgado ha explicat que la decisió del Govern espanyol d'oferir el port espanyol per a l'arribada dels migrants "és un gest que demostra que cal complir amb els compromisos internacionals i a partir d'aquí pensar en una política coordinada en matèria d'immigració".

Contingut patrocinat