Actualitzat 02/04/2015 11:42

Docents i alumnes reclamen més continguts sobre desenvolupament emocional

Programa Educaixa
Foto: CAIXA

MADRID, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

Docents i alumnes reclamen cada vegada més continguts sobre desenvolupament emocional per posar en pràctica a l'aula, segons l'Obra Social "la Caixa", que, a través del projecte EduCaixa, ofereix recursos educatius en línia sobre emocions i sentiments.

   La capacitat per atendre les pròpies emocions, experimentar amb claredat els sentiments i poder reparar els estats d'ànim negatius, influeix, segons indica l'Obra Social "La Caixa", sobre la salut mental dels estudiants, i per tant, aquest equilibri psicològic afecta directament el rendiment acadèmic final.

   Entre els continguts més consultats pels usuaris d'EduCaixa.com el 2014, destaca 'Emocions i sentiments 1', amb unes 10.000 visites, seguit de 'Qualitats personals'. Tots dos pertanyen al projecte d'Educació Socioemocional i estan dirigits a alumnes de Primària.

   Aquests dos recursos, dissenyats per ser projectats a l'aula, tenen com a objectiu donar a conèixer les emocions i els sentiments que experimenten les persones per aprendre a ser conscients del que cadascun sent en diferents situacions i saber expressar-ho.

   A més, a l'Àrea Cultural, es troba 'Saber Escoltar', una activitat que ha comptat amb 25.500 vistes al llarg de l'any passat, que posa èmfasi en la importància de l'atenció, l'escolta activa a l'altre o el respecte del torn de paraula, entre d'altres.

   L'Obra Social "La Caixa" recorda que existeixen diferents estudis sociològics realitzats als Estats Units que mostren que els alumnes universitaris amb les habilitats emocionals més desenvolupades tenen un menor nombre de símptomes físics, menys ansietat social i depressió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés