Publicat 25/07/2015 12:45

El doble de 'ni-nis' immigrants que espanyols per pèrdua de feina i abandonament escolar

MADRID, 25 jul. (EUROPA PRESS) -

Els 'ni-nis' (ni estudia ni treballa) immigrants gairebé dupliquen els espanyols en part a causa del fenomen migratori, unit a la pèrdua de feina en sectors que van contractar en una elevada proporció joves de nacionalitat estrangera, i també perquè la taxa d'abandonament educatiu prematur és "més alta" entre els alumnes estrangers.

Això es desprèn d'una resposta del Govern al Congrés dirigida al diputat de CDC, Carles Campuzano, que ha estat recollida per Europa Press.

El nacionalista català demanava una valoració al Govern pel fet que els joves amb nacionalitat estrangera tinguin una proporció de 'ni-nis' de gairebé el 30%, el doble que els joves de nacionalitat espanyola.

El Govern assenyala en la seva resposta parlamentària que, tot i que l'evolució dels joves que ni estudien ni treballen tant espanyols com estrangers ha estat molt semblant, el percentatge és superior entre els joves de nacionalitat estrangera.

De fet, detalla que el 2014 hi havia un 20,7% de joves que ni estudiaven ni treballaven, d'acord amb les dades facilitades per Eurostat.

Aquest percentatge indica que el 33,2% era de nacionalitat estrangera i el 18,8 % de nacionalitat espanyola; és a dir, els estrangers gairebé dupliquen els espanyols.

PER QUÈ HI HA MÉS 'NI-NIS' ESTRANGERS?

Segons el Govern, aquest fet pot ser causat "en part, pel fenomen de la immigració", per la pèrdua de feina que ha afectat "en una elevada proporció" els joves de nacionalitat estrangera, i també que la taxa d'abandonament educatiu prematur "és més alta" entre els estrangers.

Al seu torn, l'executiu destaca que amb la crisi econòmica la taxa d'activitat entre els joves ha baixat de manera "molt acusada" i per aquesta raó s'ha proposat afavorir la seva inserció laboral i millorar la seva situació dins del mercat de treball.

ALTA TAXA D'ABANDONAMENT ESCOLAR

"De tots els efectes de la crisi econòmica que s'han travessat, la desocupació juvenil és un dels que més preocupació suscita. Des del sistema educatiu ha d'intervenir-se en alguns dels problemes estructurals que han afectat decisivament la situació laboral dels joves, com són l'alta taxa d'abandonament escolar prematur i el baix percentatge de joves amb nivells mitjans de formació", al·lega l'executiu.

Tot i que la taxa d'abandonament escolar prematur ha evolucionat a Espanya "positivament" durant els últims anys, el Govern diu que és "conscient" que l'evolució "no és suficient i dista molt de l'objectiu" Europa 2020, fixat en un 10%, i de l'objectiu nacional per a Espanya del 15%, "situació que obliga a seguir treballant en les mesures necessàries per reduir-lo".

Per aquesta raó, defensa que la LOMCE, entre altres objectius, pretén potenciar la Formació Professional "per reduir l'esmentada taxa d'abandonament educatiu i incrementar els joves amb nivells mitjans de formació".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés