Actualitzat 07/05/2014 15:20

Diversos advocats catalans atenen 59 malalts de càncer de manera altruista

La vicedecana del Icab R.M.Barberà y la rble de proyectos del ICO A.Rodríguez
EUROPA PRESS

BARCELONA, 7 maig (EUROPA PRESS) -

Una vintena d'advocats catalans ha atès durant els últims dos anys de manera voluntària 59 malalts de càncer i els seus familiars per solucionar dubtes legals, el 80% per casos laborals, segons han explicat en roda de premsa representants de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (Icab) i l'Institut Català d'Oncologia (ICO).

Les dues entitats han signat aquest dimecres la renovació del conveni de col·laboració iniciat el 2012, que ha permès que entre 4 i 5 persones al mes s'hagin beneficiat d'un programa iniciat en l'àmbit de l'ICO de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i que està dirigit a persones amb vulnerabilitat econòmica.

La vicedegana de l'Icab, Rosa Maria Barberà, ha destacat que l'objectiu de la iniciativa solidària és "reduir el sofriment" dels malalts, que en ocasions s'enfronten amb situacions desconegudes que no saben com abordar i que els generen encara més sofriment.

La mediació d'advocats voluntaris ha evitat en la majoria dels casos que el procés arribés a judici, segons han explicat els responsables de la iniciativa, ja que les empreses o els afectats prefereixen arribar a un acord amb el malalt o amb els seus familiars, tot i que el conveni també preveu que l'advocat que ha actuat com a assessor sigui el mateix que defensi el pacient en un eventual judici de manera gratuïta.

El conveni especifica que és l'ICO l'encarregat de comprovar que els afectats reuneixen les característiques --el 54% dels que van sol·licitar el servei-- i trasllada la sol·licitud a l'Icab, que assigna a un dels advocades que prèviament han manifestat la seva intenció de col·laborar.

La responsable d'estratègia i projectes de l'ICO, Ana Rodríguez, ha constatat que el càncer és un procés llarg que afecta el pacient, però també la família, per la qual cosa la iniciativa de responsabilitat social corporativa aporta una "satisfacció alta" a tots els usuaris, que de mitjana reben entre 3 i 4 atencions per part dels advocats, tant de manera telefònica com presencial.

A la roda de premsa hi ha anat també un dels beneficiaris del programa, Francisco Pedraza, qui ha subratllat el seu agraïment per l'atenció rebuda, com també un dels advocats participants, que al seu torn ha destacat que es tracta d'una "experiència a compartir".

El 78% de les consultes realitzades han estat casos laborals, sobretot per al cobrament d'incapacitats, altes mèdiques prematures, incapacitats psíquics o pensions de viduïtat, i el 15% casos familiars, ja sigui per temes de testament o què succeeix amb parelles de fet no casades, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés