Publicat 19/12/2014 15:59

El Disseny Hub acull un mercat de productes de disseny

Una diseñadora en su stand del 'DesignMarket' en el Disseny Hub Barcelona.
EUROPA PRESS

Inclou l'exposició d'objectes de fusta 'The Wish List'

BARCELONA, 19 des. (EUROPA PRESS) -

El Disseny Hub de Barcelona (DHUB) acollirà entre divendres i diumenge el 'DesignMarket', un mercat format per 107 estands que posa en contacte els dissenyadors directament amb el públic, que podrà adquirir peces úniques, organitzat per l'Associació de Disseny Industrial - Foment de les arts i el Disseny (ADI-FAD) i el Mercat Central del Disseny.

El 'DesignMarket' ha elegit Barcelona en aquesta ocasió per acompanyar l'obertura del nou Museu del Disseny, oferint un espai on adquirir disseny de mobiliari, decoració, moda, joieria, il·lustració i gadgets, de la mà de dissenyadors emergents i veterans --però tots amb menys de 10 anys al mercat-- que autoprodueixen les seves peces, han explicat els organitzadors aquest divendres durant la seva presentació.

L'espai, d'accés gratuït, acollirà activitats paral·leles com el taller de concepció de collarets al qual es podrà assistir aquest dissabte o el premi de la crítica Red, que reconeixerà el millor producte del 'DesignMarket'.

Al mercat, que ha celebrat onze edicions i ha arribat a congregar més de 132.000 assistents, destaquen les tendències de dissenys ecològics, materials naturals i formes inspirades en la naturalesa, i compta també amb un espai de pícnic amb 'food trucks', caravanes gastronòmiques situades a l'exterior del centre.

LA BELLESA DE LA FUSTA

També es podrà visitar una exposició que mostra peces de disseny de fusta que van sorgir del projecte de l'American Hardwood Export Council (AHEC) i Benchmark Furniture, que van convocar alguns dels noms més il·lustres de l'àmbit de l'arquitectura i el disseny amb 'The Wish List'.

Artistes com Norman Foster, Zaha Hadid, Terence Conran i Richard Rogers van treballar juntament amb joves dissenyadors per construir l'objecte que "sempre havien desitjat tenir", han explicat els directors de l'AHEC a Europa, David Venables i Michael Snow.

Les dues empreses americanes promouen l'ús de fustes de 'boscos frondosos' --arbres de fulla caduca, en la seva majoria, també anomenats de 'fusta dura'-- dirigint-se a prescriptors, com arquitectes i dissenyadors, i defensant una tala selectiva i intel·ligent com a mètode sostenible que es basa en conclusions científiques.

Snow ha explicat que aquest tipus d'aprofitament és positiu per al medi ambient, enfortint els arbres joves i eliminant el carboni que torna a l'atmosfera quan es descomponen els arbres morts, a més de conferir un acabat de gran bellesa als objectes.

Ha afegit que el fet de donar-li un ús als boscos també els manté, ja que als països on la massa forestal s'està eliminant es deu més al fet que s'utilitza el terreny per a altres fins.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés