Directors de comunicació veuen en la 'postveritat' i la comunicació visual "tendències clau"

Presentació de l'Anuari de la Comunicació 2018
DIRCOM CATALUNYA
Publicat 12/7/2018 19:27:09CET

BARCELONA, 12 Jul. (EUROPA PRESS) -

Directors de comunicació han identificat la 'postveritat', la comunicació visual, la intel·ligència artificial, el 'management' i el binomi màrqueting-comunicació com les cinc "tendències clau" del sector a tenir en compte.

Ho recullen a l'Anuari de la Comunicació 2018, presentat la tarda d'aquest dijous a la seu de Foment del Treball, en un acte inaugurat pel vicepresident de l'Associació de Directius de Comunicació de Catalunya (Dircom Catalunya), Fede Segarra (Damm).

En la presentació del XXII anuari del sector, Segarra ha subratllat que en l'era de l'acceleració i dels grans canvis, és més necessari que mai tenir com referència aquest document perquè ajudi a interpretar aquestes tendències.

També s'ha referit a les 'fake news', i ho ha fet assenyalant-les com una plaga: "La informació falsa, premeditadament falsa i amb interessos espuris, ens intenta contaminar el treball i la reputació que ens hem guanyat a pols durant tant temps".

"Les notícies falses posen cada dia en risc una eina tan preciosa com és la comunicació. El nostre treball és protegir-la, amb el nostre prestigi, informació veraç, reputació contrastada i responsabilitat", ha afegit.

El director de Comunicació de Dircom, Álvaro Rodríguez, ha detallat el contingut de la publicació i les cinc tendències que inclou en aquesta edició, ha informat l'associació en un comunicat.

També ha explicat l'Estat de la Comunicació a Espanya, un estudi que l'entitat fa periòdicament per plasmar l'evolució de la professió, i a la llum del com ha afirmat: "El perfil mitjà del dircom a Espanya és una dona entre 30 i 45 anys, que ha estudiat periodisme i ha fet un màster en comunicació, amb més de 10 anys d'experiència, i un salari mitjà d'entre 40.000 i 60.000 euros", ha dit.

Dircom Catalunya, associació que presideix M. Lluïsa Martínez Gistau (CaixaBank), compta amb més de deu anys de trajectòria i amb 170 socis d'empreses de diversos sectors.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.