El director del monestir de les Avellanes assegura que The Cloisters té bona disposició
LLEIDA, 1 març (EUROPA PRESS) -
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha visitat aquest dijous el Monestir de Bellpuig per activar la possibilitat de reproduir els sepulcres dels comtes d'Urgell, que actualment s'exposen a The Cloisters de Nova York, el museu depenent del Metropolitan Museum of Art de Nova York, per fer possible que hi hagi una reproducció en el monestir de les Avellanes en un suport que encara està per definir.
"Encara que, ara com ara, aquest projecte està en fase embrionària, hi ha un bon enteniment amb The Cloisters, on aquestes peces s'exposen des de fa més d'un segle", ha explicat el director del monestir, Robert Porta, segons un comunicat de la Diputació de Lleida.
The Cloisters s'ha compromès a escanejar en 3D els sepulcres, la qual cosa permetria digitalitzar les imatges i "treballar en una reproducció dels sepulcres", ha afirmat Joan Reñé, que ha recordat que estan movent aquest projecte des de fa més d'un any.
Reñé, que ha visitat la zona dels sepulcres del monestir al costat del director del monestir, l'ecònom i conseller provincial de Maristes l'Hermitage, Xavier Giné, ha afegit que aquesta fase de digitalització és la que els ocupa ara i que s'estan agilitant els tràmits per poder fer-ho abans de l'estiu.
El primer pas serà constituir un grup d'experts que definiran quin és el millor suport per a la reproducció, una operació que la Diputació de Lleida assumirà els costos a través de l'Institut d'Estudis Ilerdencs.