La Bofill i la FMRPC creuen que permetrà avançar en l'aprenentatge personalitzat
BARCELONA, 29 gen. (EUROPA PRESS) -
La Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) han impulsat l'aliança Educació360 que pretén teixir xarxes d'activitats que superin el model educatiu actual centrat en les lectives i ofereixin una igualtat d'oportunitats en l'accés a l'aprenentatge extraescolar.
En roda de premsa aquest dilluns, la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha assegurat que la iniciativa pretén involucrar la comunitat, garantir la igualtat d'oportunitats i demostrar que els municipis tenen molt a dir a l'educació, i ha remarcat que, "en un moment crític com l'actual", l'educació pot ajudar en la transformació social.
El projecte ha posat en marxa onze programes pilots territorials amb iniciatives locals avançades que concreten aspectes com la garantia de menjador escolar, la connexió entre les activitats escolars i les de fora de l'àmbit escolar, la connexió dels àmbits culturals i educatius i l'accés a extraescolars de qualitat per a tots els alumnes.
El director de l'aliança Educació360, Carles Barba, ha remarcat que el projecte vol implicar un canvi conceptual i ser una "palanca de canvi" que incorpori agents socials.
Barba ha subratllat que la iniciativa vol promoure realitats 360 amb una concepció més àmplia de l'educació, buscar coneixement que faci sostenible aquest sistema, incorporar la innovació i crear un espai comú: "Ara hi ha moltes iniciatives, però no estan suficientment connectades".
Ha dit que es tracta d'una iniciativa educativa "holística --dins i fora de l'aula--, social --busca igualtat d'oportunitats-- i política --aconseguir que sigui sistémica--", i que vol buscar solucions adaptades a cada municipi.
La presidenta de la FMRPC, Pilar Gargallo, ha confiat que el projecte tingui una trajectòria potent, i que serveixi per trencar la barrera entre el lectiu i el no lectiu i entendre que l'educació és contínua al llarg de la vida.
PERSONALITZAR L'APRENENTATGE
Gargallo ha sostingut que propostes com aquesta permeten avançar en la personalització de l'aprenentatge, i el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín, ha destacat que el "currículum real és més ampli que l'avaluat".
Palacín ha afirmat que les activitats actuals són una "constel·lació dispersa" que projectes com Educació360 poden ajudar a interconnectar.
La Diputació de Barcelona invertirà uns dos milions d'euros en els propers tres anys en el projecte, i els projectes en marxa se situen en Castellbell i el Vilar, Granollers, L¡l'Hospitalet, Manresa, El Prat, Manlleu, El Lluçanès, Sabadell, Badalona, la comarca del Moianès (Barcelona) i Salt (Girona).