BARCELONA 25 set. (EUROPA PRESS) -
La Diputació de Barcelona ha cedit 30 pisos de la seva propietat a Càritas per acollir 120 persones desnonades o amb greus dificultats d'allotjament, un 82% d'elles pertanyents a nuclis familiars amb menors d'edat.
El director de Càritas Diocesana de Barcelona, Jordi Roglà, ha recollit aquest dimecres les claus dels habitatges de la mà del president de la Diputació, Salvador Esteve, en un acte a la capital catalana en què també s'han rubricat les condicions de l'acord de col·laboració entre els dos organismes.
El contracte de cessió estipula que Càritas podrà donar un ús social als 30 pisos durant quatre anys en règim de lloguer a través de la Fundació Foment de l'Habitatge Social, que depèn de l'entitat diocesana i que compte amb de 284 pisos per a persones en risc d'exclusió, inclosos els de la Diputació.
Roglà ha destacat la importància de disposar d'aquests habitatges: "Milers de persones han perdut la seva llar i es mereixen la mateixa segona oportunitat que se'ls ha donat a les entitats financeres".
Ha recordat que "aquesta nit 2.500 persones han dormit sota un sostre" gràcies a la tasca de Càritas, una xifra que s'ampliarà a 2.620 amb la cessió de pisos de la Diputació, que han estat condicionats per a aquesta comesa.
La prioritat de Càritas és que les famílies afectades conservin el seu pis, un objectiu que l'entitat emprèn a través del Servei de Mediació de l'Habitatge (SMV), que, segons l'últim balanç de març, ha permès paralitzar més de 300 desnonaments en un any i mig.
"Quan és impossible que la conservin, els facilitem una llar a través d'aquests pisos", ha explicat Roglà, que ha destacat que els equips de Càritas també porten a terme un pla de treball social amb els beneficiaris.
PISOS PER TOTA LA CIUTAT
El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha celebrat l'acord tancat amb l'entitat social i ha concretat que els pisos "estan repartits per tota la ciutat".
"Ajudar als més necessitats és una de les principals tasques de les administracions públiques", ha assenyalat Esteve, que ha destacat l'agilitat i rapidesa amb la qual les dues institucions han acorat la cessió.
El president delegat de l'Àrea d'Hisenda de la corporació provincial, Carles Rossinyol, ha explicat que l'ens públic té al voltant de 200 pisos de la seva propietat, sobretot fruit d'herències, i ha avançat que en un futur se cediran més pisos a Càritas, tot i que no ha concretat quants.