Borrs elogia que és "pioner en la revolució digital als Pasos Catalans i al món"
BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -
El Palau Robert de Barcelona acull des d'aquest divendres fins al 25 de setembre 'Revolució VilaWeb. Tecnologia, periodisme, societat i país', una exposició dedicada a la trajectria del diari digital VilaWeb i a la seva evolució des de 1995 en parallel a la revolució tecnolgica.
Ho ha dit en la inauguració de la mostra el director del diari, Vicent Partal --fundador del digital amb Assumpció Maresma, actual editora, que no ha pogut assistir a l'acte--, al costat de la presidenta del Parlament, Laura Borrs; el secretari de Difusió del Govern, Jofre Llombart, i el secretari de Mitjans de comunicació, Oriol Duran.
Partal ha agrat als lectors i subscriptors la seva generositat i compromís, ha reivindicat que el periodisme també és una forma de combat social i ha desitjat que "totes les revolucions protagonitzades pels catalans acabin bé".
Ha anomenat alguns dels seus referents en la professió com Joan Fuster, Ramon Barnils, Isabel-Clara Simó i Eliseu Climent, entre d'altres, per obrir camí i impulsar un tipus de periodisme "dedicat als Pasos Catalans".
També ha enaltit la tasca d'altres "companys d'altres facetes del periodisme", com Katharine Graham, Julian Assange, per qui ha reclamat la llibertat, i de les periodistes assassinades Anna Politkóvskaya, i més recentment, Shireen Abu Akleh.
L'exposició est comisariada per Partal i Maresma i es va organitzar fa dos anys coincidint amb el 25 aniversari de VilaWeb, per l'arribada de la pandmia del Covid-19 va obligar a posposar-la fins ara, que el digital ja ha complert els 27 anys de trajectria.
Reuneix materials audiovisuals i fotografies que illustren els principis tics del projecte així com informació del context social i polític per "tirar la mirada cap enrere" al llarg d'aquest quart de segle, i també aprofundeix en les dinmiques de treball del diari, els seus reptes i objectius.
BORRS, DURAN I LLOMBART
Borrs ha elogiat el diari per haver estat "pioner en la revolució digital als Pasos Catalans i al món, i motor de canvi", i assegura que l'exposició és una celebració del periodisme en majúscules.
Ha evocat les paraules de Ryszard Kapuscinski 'per ser bon periodista cal ser bona persona', "una mxima que es fa evident amb la tasca de Vicent i Assumpció", i li ha desitjat al digital molts anys més de revolució, bon periodisme i compromís.
Jofre Llombart ha reivindicat VilaWeb com un projecte que ha revolucionat el sector i com a referent imprescindible per entendre l'actualitat, i defensa que l'exposició és "una petita mostra del compromís de VilaWeb amb la tecnologia, el periodisme, els Pasos Catalans i la seva gent".
Oriol Duran ha advertit que l'era digital ha arribat amb el gran repte de desmentir les mentides convertides en notícia i de contrastar els fets, una tasca que, segons ell, requereix d'un gran equip al darrere, i que combatre les 'fake news' també és un compromís del Govern.